Crocs gummistövlar

Visste inte att de gjorde stövlar, men det gör de.

De säger att modellen Jaunt Shorty Boot är bland de lättaste gummistövlarna som finns, men de talar inte om vad de väger. Hittade en uppgift på amazon dock, 7 oz/226 g styck, ungefär 450 g paret alltså. Ospecifikt vilken storlek det avser, men jag tror de bara finns i dam.

https://www.crocs.com/p/womens-jaunt-shorty-boot/15769.html?cgid=women&cid=001#start=13

Var inne på att skära av skaften på ett par Vivo Waterloo som jag fått gratis. Modellen var en gång bra, har ett par äldre som jag är rädd om, men blev senare "modestövlar" med smal läst och perverst långa och smala skaft, så de kan offras. Men Crocsen verkar ju mer funkis.

Är det nån som provat Crocs gummistövlar eller har tips om liknande? Kriterierna är att de ska vara så lätta som möjligt, ha bred läst, korta skaft och vara så platta och böjliga i sulan som möjligt. Riktiga barfotastövlar är väl inte att hoppas på.

Hållbarhet oväsentligt (nästan). Ska inte vandra i dem utan ha dem som nödstövlar vid cykling och för att klafsa runt lägret med om det är geggigt.

Reas för 309:- på Footway och de har ju fri frakt och retur, så om inget negativt kommer upp här tar jag nog och testköper ett par.
 
Äsch, jag insåg att de håller på att ta slut överallt och det är urplockat på footway också, så jag beställde två olika storlekar medans de finns kvar. Det var lite virrigt med storlekarna och frakt och retur är ju gratis så... De kanariegula fanns bara pyttesmå kvar, så det blev svarta. :p

Så nu kan jag väl svara mig själv om ett par dagar. Ändå intresserad av andras erfarenheter och eventuella tips om bättre.
 
Kanariegula är fel på ett kul sätt. Rosa - bleh!

Om du var tjej skulle du förstå. Det är jättevanligt att man hittar nåt bra, t.ex. ett par joggingskor eller brallor som man gillar och tycker är snygga. Men när man går in på damstorlekar blir de helt plötsligt rosa, pistagegröna, turkos... Man ska väl fan ha rosifett i håret också! :(
 
Snabba leveranser. De är inte alls så dumma, stövlarna. Riktigt sköna att gå i faktiskt, inne ivf. Men med mina bortklemade barfotafötter måste jag ta den större storleken, som egentligen är lite för lång. Annars klämmer det över foten fast de ska ha bred läst. Sånt är livet för en barfoting.

Om nån annan är intresserad kan jag meddela att 39/40 väger 249 g på köksvågen. Styck.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EvaR Gummistövlar? Kläder 6
CAX Mjuka gummistövlar Kläder 8
Kaizerin Skonsam och effektiv rengöring av gummistövlar Kläder 0
evinrude Gummistövlar som håller? Kläder 37
mikp gummistövlar eller skor? Kläder 19
Jock Scott Gummistövlar för vinterbruk Kläder 3
museo12 Tips på gummistövlar! Kläder 16
su94of gummistövlar sökes Kläder 0
Emmma Gummistövlar Kläder 5
Islet gummistövlar Kläder 3
Anders.T Vinterfodrade gummistövlar Kläder 8
gummistövlar Kläder 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...