Tierra Ace Pant

Hej, jag har impulsköpt ett par begagnade byxor av rubricerad typ. Enligt reklamen ska de duga till nästan allt. Kan det verkligen stämma?

Mer konkret planerar jag nu för en tiodagars skidtur mellan fjällstugor i mars-april. Passar byxorna till detta? Antar att jag måste förstärka utanpå med regn/vindbyxor om vädret blir dåligt. Tacksam för tips inför skidturen, och även ifråga om andra ändamål.

Hälsn Pelle
 
Ja du Swift. Jag har ingen erfarenhet av just byxan du frågar om däremot har jag erfarenhet av liknande byxor från Haglöfs och Klättermusen. Det där att de funkar till allt det är ju förstås reklam riktad för att kunna sälja byxor. Mina är i alla fall något förtjocka för att funka bra på sommaren. Är de rymliga nog att få in långkalsonger i Kommer de nog att fungera utmärkt för din fjälltur. Regnar det Eller är det blött på annat sätt så är ju bra med tunna Regn byxor. Men jag tänker så här. Byxor är byxor och det finns marginaler för att dina ska fungera bra. Du har ju redan köpt dina så varför lägga kraft på att fundera på om de fungerar. Förr i tiden jagade och fiskade folk i kostym byxor Och man gick på långa turer eller gjorde lumpen i bomulls och vadmals kläder. Byxorna du köpt är ju dessutom snygga. Utifrån min erfarenhet ifrån liknande byxor törs jag lov att du är på säker mark i de flesta sammanhang men att själva beskrivningen ju trotsallt är reklam och det är du som kommer att veta när de är bra för dig. En vår tur även om den är lång på skidor är ju trotsallt ingen extrem aktivitet.

Bosse
 
Om vikt inte är prio ett varför inte ta med ett par lätta överdragsbyxor som du säkert ändå redan har?

Jag uppskattar gore-tex på vintern när det blåser hårt och när nederbörden fryser fast på kläderna.

Jag har haft regnbyxor (gore-tex) med på de vinterturer jag gjort, både stugtur och tält. Nu med mer erfarenhet funderar jag likadant.

"Om det blir stugtur i år ska jag lämna gore-tex-kläderna hemma?"

Som vanligt bära lätt för att snabbare komma till skydd vs komfort med helt vind/vattentät när det är skitväder och som vanligt personligt :)
 
Tack till er båda för dessa funderande synpunkter! Även jag ska ta mig en funderare och prova lite. Jag har en månad kvar till fjällturen.

Hälsn Pelle
 
Har mina Ace Pants både till utförsåkning och turåkning, vilket funkar bra. Dock lite för varma för annat än vinteraktiviteter.
 
Tack även till Lindeman och Trottoarbonden! Kanske Lindemans enkla ord sammanfattar byxornas användningsområde rätt bra, även om jag har tänkt cykla en del med dem också. Men kanske inte under årets varmaste dagar.......
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Friluftshemulen Tierra Lite track convertible pant Kläder 1
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
tommy.paulsson.5 Tierra Kläder 1
Tannjel Skalbyxor, Tierra ROND PANT Kläder 0
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
nuddis Tierra Roc Blanc Pants Kläder 3
Elle_belle Tierra Roc Blanc W Kläder 0
gimholt Ersätta skalställ (Tierra Conrad Kain) Kläder 1
Jerker86 Tierra Whitehorn Kläder 0
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
hannulan Tierra Roc Noir Kläder 7
Nautilus Tierra Prime jacka dark lime? Kläder 0
flygare69 Vilken storlek på Tierra Prime jacka? Kläder 3
murkla Tierra Kläder 0
Ullarulla Fråga om Tierra Pacman Jacka och regn? Kläder 12
Curium Tierra Scirocco Jacket Kläder 3
69-hard Tierra Cho Oyo Kläder 1
niklaz Byta kläpp på dragkedja på min gamla Tierra? Kläder 22
Martin Fransson Tierra Dhaulagiri Kläder 7
lolipopan Tierra Prime Jacket Kläder 1
realout Tierra Piedra Pant Kläder 0
oskarfk Ny skaljacka, Tierra Snoowie/Intrepido? Kläder 1
ayn Tierra Pacman/Dynamic - åsikter, alternativ? Kläder 1
rand Tierra Prime- Omdömen! Kläder 10
PJE Tierra softshell Kläder 12
Mr.Plow Åsikter om Tierra. Kläder 13
Aico Tierra - størrelser Kläder 0
jiana Har någon testat Tierra Creek Lady? Kläder 0
donTommazo Tierra Conrad Kain trouser, erfarenhet någon? Kläder 7
puttepatrik77 Tierra Kläder 8
Runner75 Tierra Sälka på sommaren Kläder 5
avslutad_221205 Tierra Powder? Kläder 1
mankan83 Marmot Super Hero vs. Tierra Chalten softshell Kläder 7
filipito Tierra jacka Soft Shell Kläder 1
mountainman Skall jag Köpa Byxa tierra Couloir (naturkompaniet)? Kläder 1
mountainman Byxa tierra Couloir (naturkompaniet) Kläder 0
pasta Tierra Adrenaline PacLite jacka? Kläder 1
Tomas J Tierra Conrad Kain jacka? Kläder 10
bushmaster84 tierra sarec Kläder 2
fisherman Billiga Tierra jackor Kläder 3
lusth Tierra Kläder 7
rlindqvi Tierra Conrad Kain vs. Haglöfs Helium eller Heli ? Kläder 5
axel_broman Klättermusen/haglöfs/tierra Kläder 7
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
op Erfarenheter av Tierra Conrad Kain-byxor ? Kläder 4
peterjensen Tierra Sarek byxa Kläder 2
Niclas Tierra Yukon Kläder 0
arghe Tierra vs Marmot Kläder 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...