Vad har hänt med hålband?

Nu går skam på torra land! Har de senaste veckorna sökt hålband (ni vet, de där banden som brukar sitta på ryggsäckar mm för att kunna fästa mer fickor, kompressionremmar etc) på olika DIY-siter på nätet. Jag har gått bet! Är det ingen som gör dessa längre, eller?

Råd, hänvisning, tips, etc, mottages tacksamt!
 
Anders, hur mycket behöver du?
Jag håller på att slakta en Grönland och får kanske lite sånt där band över...
/Odd
 
Den hade fasta termosfickor
- och delar av dem skall ev. bli till en spötunnel (bakom de två små ytterfickorna på vänster sida) på min bruks-Alaska.

No worries mate - jag är också 'Grönlandsram'ryggsäcksälskare! För närvarande med 1 Baltoro (grön), 1 Grönland (grön) och 7 Alaska (1 orange, 1 blå, 1 svart, 1 grå och 3 gröna) ute i garaget. (Det är dom kompletta, mina diverse reservdels-donatorer är oräknade.) Plus 1 Constrictor - som packpåse/toppturssäck till bruks-Alaskan.
Hm, och ramförlängare på 3 av Alaskorna... :cool:
 
Nu går skam på torra land! Har de senaste veckorna sökt hålband (ni vet, de där banden som brukar sitta på ryggsäckar mm för att kunna fästa mer fickor, kompressionremmar etc) på olika DIY-siter på nätet. Jag har gått bet! Är det ingen som gör dessa längre, eller?

Råd, hänvisning, tips, etc, mottages tacksamt!

Jag köpte fr Recon tidigare (bara ngt år sedan), nu ser det inte ut att vara listat på deras hemsida men du kan ju ringa och kolla om de kan ta hem. Jag kan ev. vara med på en bit om de vill komma upp i lite längd.

Mats
 
Har du sökt på daisy chain?
(annars är det ju enkelt att sy ihop egna, med precis de avstånd man vill ha).
Testakanske också att kontakta Sacci, de brukade ha "riktiga" hålband av olika bredd och styrka, fast man fick be snällt som privatperson :)
 
molle?

Är det "molle-fästen" du söker?
I så fall har sannolikt någon på forumet soldf.com svaret på var man köper det.
Annars, varför måste det vara hål - går det inte lika bra med plattband - typ slaktad spännrem från valfri hemmafixarbutik, finns ju både med och utan angiven brottstyrka, beroende på prislapp.
Eller ska det var elastiskt?
Min lokala sybehörsbutik är annars förvånansvärt välsorterad även på lite grövre tyger och spännen men slår tyvärr igen för gott till påsk. Kanske det finns motsvarande nära dig?

/Patrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...