Bygga ryggsäcksram.

Har gjort en ram i trä från JYSK ribb-botten till försvarets LK35:a.
Lamell-limmat trä ca 45*6mm, ca 24 gram/dm.
Basade tvärstyckena över en gryta med kokande vatten, sedan tvingade i sågad form.
Buntband håller ihop delarna.
Ramvikt ca 500gram.
Bärremmar Haglöfs.


ryggsck_001.jpg


ryggsck_003.jpg


ryggsck_002.jpg


KISS...
 
Bump

Hej
Jag bumpar denna tråden i hopp om en uppdatering så här en bra stund efter den skapades. Jag är precis i tagen om att göra detsamma som er dvs bygga en ram i trä till en egen säck. Hur har det gått med era projekt?

Vore mycket intressant och roligt att se hur det gick och vad ni lärde er längs vägen. Är inne på att ta mig en cykeltur till jysk för att inhandla lammellbotten för mina prototyper =O)

ha de

//Robin
 
En basningslåda är en enkel maskin, tag en vattenkokare, ett ventilationsrör, gör ett lock, häng in det som skall basas, lägg på locket, koka, tag ut och sätt i böjformen. Den senare gör du av en planka och med bitar av rundstång som du sätter i passande hål.
go tur
 
Bärram

Jag gjorde min bärram i limteknik.
Den är relativt lätt, ihopatt med tappar och lim.
Har hållit i 20 år nu. Senast i helgen när jag skulle ha en kattbur med mig på färden :)
 
Undrar hur det skulle gå att använda typ 40 mm vp-rör(elektrikerrör) till de stående.
Att ha fiskespön eller tältstängerna i..
Mvh
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.