Övernattningstur!

Hej!
Vi är två (jag och Mr Zip) som så ofta vi kan tar våra hammockar och tar en övernattning i göteborgs närområden.
Tänkte kolla hur stort intresse det finns att ordna en gemensam tur med övernattning.
Hur man övernattar spelar ingen roll, man behöver inte ha en hammock, det går bra att tälta, sova i vindskydd eller under bar himmel om så önskas. Det viktigaste är att vi samlas runt ett gemensamt intresse.
Var och en får sköta sig själv med eget ansvar, men att kunna bli några stycken och sitta runt lägerelden på kvällen är ju aldrig fel.
Någon plats och tid är ännu inte bestämt, men ett färdigt vindskydd med eldstad tror jag skulle bli bra.

/Torbjörn
 
Vänta nån vecka iaf.....det var ju scysst för en månad sen och nattvandra några helger med pannlampa och myspysbrasa,grillkorv,mögelostar,bacon och glögg -10 till -17 i vindskydd,bar himmel och tält.

Det har ju varit ett litet omslag....i helgen kom en djävla mygga surrande förbi(på västkusten finns nån mygga som vaknar direkt det blir plus och det skall ut o flygas)....det är blött med mycket vatten överallt...veden är blöt som grönsaker.

Ungefär som att vandra på midsommartid... - men det kommer mest sannolikhet att bli ett hyfsat omslag så det håller en del minus iaf utan - med litet tur så kan det bli riktigt kallt mot feb om man får ett stabilt högtryck så inte dom fisljumna atlantvindarna blåser över här.

Så ha inte bråttom
 
Kan tänkas att jag hänger på.

Sisjöns vindskydd var fint lördag/söndag. Visst, veden var blöt o pga hängregn såg vi inte andra sidan sjön, men det var ju så mörkt ändå :).
 
Kan tänkas att jag hänger på.

Sisjöns vindskydd var fint lördag/söndag. Visst, veden var blöt o pga hängregn såg vi inte andra sidan sjön, men det var ju så mörkt ändå :).

Om man gräver lite längst bak vid vedförrådet i sisjön så finns gammal torr ved!! Sov där helgen före jul... Kanske tog vi slut på den torra !! Låg uppe vid blacktjärn i helgen.. Det var verkligen 100% luftfuktighet... Allt blev blött bara man gick ut.. Göteborgs väder !!!
Mvh A
 
Om man gräver lite längst bak vid vedförrådet i sisjön så finns gammal torr ved!! Sov där helgen före jul... Kanske tog vi slut på den torra !! Låg uppe vid blacktjärn i helgen.. Det var verkligen 100% luftfuktighet... Allt blev blött bara man gick ut.. Göteborgs väder !!!
Mvh A

Jag var faktiskt också där helgen före jul, då kändes veden torr. Tog bland de översta vedklamparna båda gångerna.
 
ur.

Hej!
Vi har ingen brådska! Klart vi kan vänta tills det blöta fryser till lite!
Ville bara slänga ut frågan för att kolla av intresset inför en organiserad tur.

/Tobbe
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...