40+ i Göteborg

Skulle gärna vilja träffa kompisar som gillar att vara ute i naturen. Tänker då för nårvarande främst på att gå lite längre promenader och kanske någon dagsvandring. Under sommaren gillar jag även att paddla kajak, SUP eller kanut och att simma. Och just nu håller jag på att komma igång med geocaching, har provat lite med kompisar utomlands och skulle gärna vilja komma igång här hemma också.

Jag är 44 år och bor i Göteborg. I och med att jag jobbar lite udda tider skulle det vara kul att träffa folk som också är en del ledig dagtid, men alla är välkomna att höra av sig, antingen här på forumet eller via mejl.

Skulle vara kul att träffa några i ungefär samma ålder. Hälsningar, Ingrid
 
Hej igen.

Finns det verkligen ingen som har lust att träffas? Eller har ni alla massor med friluftskompisar?

Då kanske skulle någon ha lite tipps för mig vart jag skulle kunna vända mig. Här på nätet verkar det oftast vara yngre folk. Har varit med lite på guidade turer men där verkar det vara mest lite äldre personer som har känt varandra ett bra tag. Jag har absolut inget emot yngre eller äldre, det är kul att träffa människor med annan bakgrund. Men ibland skulle det kanske vara skönt med någon i ungefär samma livssituation.

Så om någon har lust att träffas eller om någon har lite tipps för mig, hör gärna av dig.
Jag är lite trött på att oftast gå ensamt, även om det också kan vara skönt ibland.

Hälsningar, Ingrid
 
Ännu en från Gbg 40+

Jag gör gärna dig sällskap på dagsvandringar. Arbetar dock vanliga kontorstider (i princip) så att så här års är det väl mest helger som är aktuella.

De närmaste helgerna är nog körda, men det vore trevligt om kan vi höras av lite längre fram.
 
Jodå..är intresserad speciellt av vandringar och cykelsemestrar. Är dock kontorsråtta och jobbar dag.

Har hänt att jag samlat ihop ett gäng här på långa dagsturer....Har en del på g..t ex vill jag gå mer i Risveden och bohusleden norr om Uddevalla lockar också...gärna flerdagarsvandringar.

Fjällvandring och alpvandring på g men inte så lätt att få med sig folk alltid.

Skriv gärna en rad!
 
Hej.

Jag har fått in några meddelanden förutom de som skrev på forumet. Vi kanske får ihop en grupp som tråffas och går någon helgdag. Så snart det är lite mindre snö och is där ute. Jag ska skriva om det när det blir aktuellt, det kanske blir fler som har lust att hänga med.

Ingrid
 
Cykeltur i Maj?

Häng gärna med på cykeltur i mitten på maj. Jag tänkte vara ute 10-14 dagar med start Örnsköldsvik och söderut via ostkustleden. Tältar längs vägen.
 
Jodå..är intresserad speciellt av vandringar och cykelsemestrar. Är dock kontorsråtta och jobbar dag.

Har hänt att jag samlat ihop ett gäng här på långa dagsturer....Har en del på g..t ex vill jag gå mer i Risveden och bohusleden norr om Uddevalla lockar också...gärna flerdagarsvandringar.

Fjällvandring och alpvandring på g men inte så lätt att få med sig folk alltid.

Skriv gärna en rad!

Hej, det kanske är inaktuellt nu, men jag håller på och avverkar Bohusleden i sommar och höst. Jag är just nu i Uddevalla regionen på väg mot Munkedal.
Intresserad?
Hör av dig. Vandringarna pågår till hösten är det tänkt.
 
Hej!
Jag är intresserad av att få sällskap på turer, korta som längre. Bor i västra gbg och försöker vara ute så mycket jag kan.
Tar gärna en övernattning i det fria när möjlighet finns.
 
Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Här finns en till som gillar uteliv i skogarna, kommer från södra delen av 031-land :) Alltid trevligt att lära känna nya människor som delar samma intressen...

Mvh troswe
 
Tänker köra en långvandring snart, heldagsvandring. Några som hakar på? Förmodligen Vättlefjällsleden då jag aldrig gåtte den.
 
yep, jag kan absolut tänka mig att haka på. har du något förslag på dag och tid och plats att träffas?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...