Dagsvandring Söndag 9/11 (Jonsered-Lerum) haka på!?:-)

Ska springa låångt på lördagen så tänkte ta en vandring och mjuka upp kroppen lite.​

Kul om några vill haka på. Som vanligt upptäcker jag helst nya områden där jag aldrig varit förr. Tempot är tänkt måttligt medeltempo, inte supersnabbt och stressigt men heller inte alltför söligt.​

Vandringen startar från Jonsereds pendeltågstation kl 10:30. Sedan går vi österut genom vackra bokedalen och norr om sjön Aspen förbi Aspenäs och vidare söderut längs sjön, förbi västra Lerum och upp mot Stamsjön som vi tar ett varv runt innan det är dags att ta sig ner till pendeltågstationen i Lerum.​

Vandringen blir ca 15-20 km. Möjlighet att avbryta vandringen ungefär halvvägs finns då vi går förbi pendeltågstationen vid Aspen. Ta med fika/​vätska för 2 pauser....tänker mig en vid Aspenäs och en vid Stamsjön.​

Tåg går från Gbg cental - Jonsered 10:10 och är framme 10:22. Från Lerum till Ggb central (eller Jonsered om man har bil eller cykel där) går tågen 2 gånger i timmen.​

Om prognosen dagen innan visar ihållande regn ställs aktiviteten in. Meddelas isåfall här på kvällen dagen innan.​
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...