Nittälven - vattennivå

Får man väcka en gammal tråd till liv igen.

Vi söker lite för ett helgäventyr och tittar på att paddla Nittälven. Den är känd för att vara paddlingsbar bara på våren i snösmältningstider, men hur är det nu i älven? Det har ju regnat en hel del i höst. Kan den vara paddlingsbar?
Jag ska vandra Nittälven motströms kommande onsdag till söndag - från Stjärnfors till källorna. Efter det kan jag svara. Jag skulle dock tro att den är farbar från Dansarbacken. En del kortare lyft måste du dock räkna med.

HåkanF
 
Alla vattendrag i Bergslagen är överfulla så det e nog inga problem alls. Kolla med Bångbro turistbyrå i Kopparberg om ni vill vara helt säkra.
 
Kommer idag hem ifrån min vandring längs Nittälven. Högt vatten ända uppe vid Uvbergsbron. Som vanligt är det grunt precis nedanför bron men det är bara kortvarigt. Skulle ni använda er av packraft så skulle ni kunna börja ända uppe vid Nittkvarn . Älven är fantastisk. Har aldrig sett den så här på hösten. Det kommer en text på utsidan om min vandring om någon vecka.
 
Tack för svaren.

Låter lockande men jag lyckades inte att övertyga mina kamrater att det var en god idé med paddling. Istället vandrade vi etapperna 31 och 30 på Sörmlandsleden.

Men någon gång ska jag paddla Nittälven.;)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...