Gissa position/motiv

Borde inte även Jämtland ha en sån här tråd?
Den som svarar rätt lägger förslagsvis upp en ny bild.

Jag börjar med en enkel, tror jag. Var står jag och åt vilket håll tittar jag på bilden?
 

Bilagor

  • IMAG0046.jpg
    IMAG0046.jpg
    20.9 KB · Visningar: 559
Tidig (någorlunda) skridskoåkning kan peka på Ånnsjön. Kanske är det då Snasahögarna där borta...?
 
Tidig (någorlunda) skridskoåkning kan peka på Ånnsjön. Kanske är det då Snasahögarna där borta...?

Det börjar brännas, Ånnsjön åkte jag på dagen efter den här bilden togs. Tyvärr blev telefonen/kameran lite "fuktig" en stund efter den här bilden togs så på Ånnsjön blev det inga bilder.
 
Drar till med en till vild gissning kan det vara på gevsjön då? :)

Och hmm storsnasen syns den där ifrån?

Rätt vatten!
Helt plötsligt blev jag dock väldigt osäker på vilket fjäll det är på den här bilden. Minnet säger en sak, kartan en annan. :)
Minnet vill ha det till att jag står ungefär mitt mellan Viken och Tångbölenäset och tittar åt nordväst. Men om det stämmer undrar jag vilket fjäll det är jag råkat plåta....
 
Rätt vatten!
Helt plötsligt blev jag dock väldigt osäker på vilket fjäll det är på den här bilden. Minnet säger en sak, kartan en annan. :)
Minnet vill ha det till att jag står ungefär mitt mellan Viken och Tångbölenäset och tittar åt nordväst. Men om det stämmer undrar jag vilket fjäll det är jag råkat plåta....

Men är det inte storsnasen då?
Den skulle ju kunna synas därifrån, sedan är det kanske Ingolvberget den där lilla spetsen strax till höger om den högsta toppen
 
Är detta klart nu?
Jag lägger upp en ny bild allafall, den borde vara ganska lätt tror jag.

Vilket fjäll är detta och vart är bilden tagen??
 

Bilagor

  • DSC02893.jpg
    DSC02893.jpg
    48.7 KB · Visningar: 312

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...