Cykla Jämtlandstriangeln nästa vecka..

Hej hopp,

Nästa vecka bär det av hemåt mot Jämtland för att cykla delar av Jämtlands triangeln, Storulvån-Tjallingen-Gåsån-Sylarna (övernattning)-Spjåme-Storulvån.

Även en kortare tur från Storvallen-Enan-Rundhögen-Storvallen kommer att avverkas..

Då jag för tillfället är bosatt söder över så skulle vara guld värt om någon vet hur pass mycket det hunnit torkat upp längst lederna..? Ringer man STF så hamnar man bara hos Stockholmarna...:)

Alla tips mottages med öppna armar...:)

/Linda
 
Hej hopp,



Då jag för tillfället är bosatt söder över så skulle vara guld värt om någon vet hur pass mycket det hunnit torkat upp längst lederna..? Ringer man STF så hamnar man bara hos Stockholmarna...:)

Alla tips mottages med öppna armar...:)

/Linda


Tja om man ringer till ex storulvåns telefon så får du prata med personalen där som vet ...... annars kan jag säga att lederna är i bra skick du klarar att gå med låg skor ach vara "nästan"
helt torr mellan sykarna blåhammaren .....

Lederna är helt okey cyklingen har börjat komma gång här uppe nu så det är bara att köra,
 
Får man cykla där?
Cykling ingår inte i allemansrätten. Vet att det dikuterades åtskilliga gånger på Utsidan.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=7330
Bland annat att det är en helt annan typ av slitage mot när man går.

Det finns cyklar att hyra på Storulvån. Har mött en anordnad cykelutflykt (av okänd arrangör, kan kanske ha varit Storulvån...) när jag vandrade triangeln runt förra sommaren...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...