Skridskobanan på Storsjön?

Som exiljamt undrar jag hur det är ställt med den skridskobana som jag har hört brukar plogas upp på Storsjön. Är det fruset så att den är i bruk redan? Kan man hyra långfärdskridskor i Badhusparken? Har blivit lite sugen på att testa någon gång i vinter.
 
Storsjön

Isen har lagt sig på Storsjön och än har det inte snöat, så det är bara att åka. Tyvärr har det varit plusgrader de senaste dagarna. Långfärdsskridskor kan (nog) hyras på Intersport.

Caroline
 
Isen har lagt sig på Storsjön och än har det inte snöat, så det är bara att åka. Tyvärr har det varit plusgrader de senaste dagarna. Långfärdsskridskor kan (nog) hyras på Intersport.

Caroline

Oj, jag trodde att Storsjön ALLTID frös under mellandagarna. De sa Östersundarna iaf att den brukade göra när jag bodde där och då var det så. Åkbar is på Storsjön redan innan jul är ju riktigt bra! Kanske får omvärdera mina planer på Västerbottensfjällen över nyår...

/ala
 
Oj, jag trodde att Storsjön ALLTID frös under mellandagarna. De sa Östersundarna iaf att den brukade göra när jag bodde där och då var det så. Åkbar is på Storsjön redan innan jul är ju riktigt bra! Kanske får omvärdera mina planer på Västerbottensfjällen över nyår...

/ala

ja lite surt att det v<rit + väder innan jul ... isen ligger ju nu och folket var ute redan nu i morse
ligger ett litet lager sö på isen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
68678 Tipps på handikappsvänliga aktiviteter. Jämtland 13
avslutad130206 Hitta på i jämtland på sommaren? Jämtland 15
CarolineEriksson Tur på platten Jämtland 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.