Packrafting från Abisko till Nikkaluokta

Hej Harald,
Fin tur längs Kaitum. Överhuvudtaget så styrker ditt inlägg mig i tanken på att det går att planera helt nya och mycket intressanta turer om man har med packraft med i bagaget.

Jörgen
 
Nu vill jag ha en sån där ännu mer. Men 10500kr känns inte aktuellt just nu. Men drömma går ju! Vilka turer det skulle gå att planera om man bar en sån där i packningen......
 
Hur lång tid tog denna "resa"?
Hur lång tid skulle det tagit att enbart vandra samma sträcka?

Det hela tog fem ganska långa dagar, med fyra nätter ute. Det hade nog tagit ungefär lika lång tid att vandra den, gissar jag. I större vattendrag, med lite bättre fart på vattnet hade det gått fortare än att vandra. Fast större vattendrag och fart på vattnet är ju ganska årstidsberoende. Det som är stort på försommaren är litet på hösten etc. Energimässigt är det ganska bekvämt när man bara kan flyta med strömmen och slipper bära sin packning.

Jörgen
 
Expedition Alaska

I kvällens avsnitt av Expedition Alaska (del 1) på Discovery World så paddlade dom med packrafts i rejäla forsar. En kille som hette Roman var riktigt duktig på det hela. Det såg ut som en blöt tvål i ett handfat när han studsade omkring bland vågorna. Programmet lär sändas i repris men jag vet inte när.

Edit:
Enligt programtablån var det avsnitt 2 jag såg men jag är ganska säker att det stod avsnitt 1 på tv:n. http://www.tv.nu/kanal/discoverycivilisation

Edit igen:
Idag 23 nov
00:20 - 01:10
Imorgon 24 nov
15:50 - 16:45
Måndag 30 nov
20:10 - 21:00
Måndag 30 nov
00:20 - 01:10
 
Senast ändrad:
I kvällens avsnitt av Expedition Alaska (del 1) på Discovery World så paddlade dom med packrafts i rejäla forsar. En kille som hette Roman var riktigt duktig på det hela. Det såg ut som en blöt tvål i ett handfat när han studsade omkring bland vågorna. Programmet lär sändas i repris men jag vet inte när.

Edit:
Enligt programtablån var det avsnitt 2 jag såg men jag är ganska säker att det stod avsnitt 1 på tv:n. http://www.tv.nu/kanal/discoverycivilisation

Edit igen:
Idag 23 nov
00:20 - 01:10
Imorgon 24 nov
15:50 - 16:45
Måndag 30 nov
20:10 - 21:00
Måndag 30 nov
00:20 - 01:10

Skall försöka titta på den. Det hela låter som Roman Dial:
http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/packrafting_roman_dial.html

Jörgen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Packrafting - kurs på Yellowstone Lättpackning 3
Staffan Andersson Backpack + Riverrafting = Packrafting! Lättpackning 17
Dannelito VBL som alternativ till dunjacka Lättpackning 13
Zachie Övergång från kängor till lågskor 2014-2015 Lättpackning 133
Florén Krympplast/krympfilm/sträckfilm till tarp? Lättpackning 10
UnderEnTarp Lätt ryggsäck som tar upp till 15 kg Lättpackning 44
UnderEnTarp UL linor till min hammock! Lättpackning 16
Tranan Ny ryggplatta till en Golite Pinnacle? Lättpackning 2
lilonjo Alternativ till inov8 roclite 370? Lättpackning 0
Jörgen Fjaderlatt.se Lättare packning från A till Ö Lättpackning 93
Martin Fjäderlätt Låna ut ett Lunar Duo till Fjäderlätt? Lättpackning 0
MickeArv Vikt på packning till kebnekaise Lättpackning 28
marja en guid till lättpakning Lättpackning 1
Jörgen Fjaderlatt.se Hemavan till Anjan - utrustning och upplevelser Lättpackning 34
Sjobbe Vind/Vatten till Haglöfs Barrier Hood Lättpackning 12
Martin Fjäderlätt En vanlig vandrares övergång till lättare packning Lättpackning 43
Heiner Vindskydd till kök Lättpackning 47
peter1959 Anpassa köket till vandringen Lättpackning 9
PetNor W's Pinnacle pack till män? Lättpackning 7
greendanger Sovsäck ner till -10 Lättpackning 8
Mattias Åhlin Ryggsäck till BAMM Lättpackning 1
andy69 Lätt vindskydd till köket.. Lättpackning 8
Razzle-Dazzle En till variant på packning Lättpackning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.