Lättpackningsbloggar

Att Soppskålen till Findus Västindiska Jambalaya bara väger 35g.

16 gram ska det vara ;)

Det är kul att höra synpunkter på vårt innehåll. Göra-själv-delarna har kommit lite på efterkälken av två skäl. De kräver rätt mycket hobbytid som kanske istället läggs på sajten eller till exempel bokförfattande och föredrag. Eller på att faktiskt vara ute i naturen, gubevars...

Själv är jag bättre på idéer för hemmapulande än på att faktiskt skapa något, men Jörgen har nog några projekt som han skulle vilja genomföra om han fick tid.

Ett annat skäl är att det nu finns så mycket bättre utrustning på butikshyllorna än när vi började med Fjäderlätt. För de flesta är ju helfabrikaten den enda lösningen.

Själv gillar jag prylspan inte för att jag vill köpa massa prylar utan för att jag vill köpa rätt när jag väl köper. Jag äger till exempel inget lätt tält ännu...

Men något som jag tror vi kan bli bättre på är just att hitta de billiga, oväntade, lösningarna. För de är ju mycket roligare än att skriva om än att suga ut russin ur de stora tillverkarnas pressmeddelanden.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.