Nu bygger vi om...

Mycket är utmärkt

Jag håller inte med om att man skall ta bort recensioner efter 6 månader. För t ex böcker så kan recensionen stå kvar hur länge som helst och det gäller även en hel del hårdvara. Kanske skall man i stället kunna välja att man bara vill se färska recensioner?

Det vore bra om fler skrev recensioner.

Färdrapporter med GPS-spår som skulle kunna laddas ner så att man kunde följa spåret som en rutt med sin egen GPS vore intressant för många aktiviteter t ex cykling, vandring, inlines.

Thure
 
Kanske trängs det lite för mycket på förstasidan idag. Den skulle kunna göras mer lättöverskådlig och mer aktuell genom ett så enkelt grepp som att dra ner antalet synliga poster inom respektive synlig kategori. Blänkarna för kategorin "Aktuellt" fyller exempelvis idag ut hela vänsterspalten, men de understa posterna är kanske inte alltid just superaktuella. Gör mer med mindre! ;)
 
Håller med om att det skulle vara bra att göra något åt recensionerna. Att få bort att man måste skriva Byxor/M90-byxa utan att det finns byxor, jackor mm. under utrustning-kläder och att man kan skapa en ny vid behov. Men jag vet själv hur svårt det är att hålla ordning på någonting som användarna själva uppdaterar.
Tycker inte att recensionerna ska ha ett bäst-före datum, kanske man ska köpa något begagnat.

Jag gillar inte heller dom blinkande reklamskyltarna, men jag står ut med dom eftersom reklamen betalar sidan.
Betalar... ja just det... jag betalar inte för mig, jag skulle nog betala 200kr per år om jag t.ex fick 10% på GetOut eller någon annan rikstäckande förmån.

Kan hålla med att det är lite rörigt på förstasidan men jag vet inte hur det skulle gå att förbättra. Många gånger har jag läst intressanta artiklar jag aldrig skulle läst om jag varit tvungen att klicka mig vidare för att se dom.

Kanske kommer på nåt mer senare
/Ulf
 
Förstasidan och växellåda

Gunnars åsikter om förstasidan gillar jag fullt ut, det är oöverskådligt och mycket som påstås vara färskt är deffinitivt dammig. Less is moore!
En växellåda om man vill läsa framifrån eller bakifrån i en tråd vore bra. Beroende på om man är inne i en aktiv Utsidanfas eller har varit ifrån ett tag.
Thures åsikter om nivåer i biblioteket har oxså logiska fördelar.
Dvs nya anmälningar/recensioner senaste 12 månaderna,
senaste 36 månaderna, hela högen...
Att trådar bör hänga ihop är logiskt, sen att printversionen måste vara sidindelad beror ju på att alla inte skriver på rulle ännu...
Utsidan är seg för mig då ni har i mitt tycke för mycket bilder och tjafs på som tar tid via modem....
Men innehållet och stämningen är fantastisk! Keep up!

Go tur
 
Det vore bra att kunna infoga en bild i en diskussion utan att den finns på en webserver. Som Fotosidan ungefär.
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
* Betala/inte betala - vad får man egentligen för pengarna om man inte bor i Sthlm m omnejd?

* Sökfunktionen behöver förbättras som sagt...

Har själv vid flera tillfällen funderat på att bli betalande medlem men har än så länge avstått just därför att det känns fel att vi som bor i norr inte får speciellt mycket tillbaka. För att kunna utnyttja rabatter på inträden och annat måste vi först resa för en bunt enkronor. Lägga upp fler foton kan jag göra på min egen server och länka dit ifall jag känner för det.
 
Jag efterlyser en koppling mellan exempelvis outlookkalendern på min pc och utsidans kalender. Så att man enkelt kan ladda ner hela kalendern till datorn.
Vore schysst med en sådan funktion till mac också.
 
Fortsätta med gamla trådar.

Ni måste fortsätta med att man får skriva i gamla trådar. På ett annat forum stängs de tre månader efter TS, totalt kass.
Jag tycker det är kul på utsidan när någon hittar en tråd "Överflyttad från gamla forumet 1999" och återupplivar den. Ibland kan den rusa på ett bra tag innan den faller i dvala igen.
Instämmer i övrigt med flertalet ovan.
 

talthoff

Forumvärd
Den visas som ett asciimönster och lagras som en minneslucka ...

Jag tror dom flesta förstod vad Per menade, och mitt förra svar oxå.


-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.