Sista helgen med is i GBG , garanterat.

Enligt de flesta långtidsprognoser ( Brittiska , norska och danska vädertjänster ) så blir även denna vinter relativt långt över normal vintertemp ( jan-mars ) .

Det betyder mao att vi nog nu kommer att få se en typisk GBG-vinter framöver med som mest få minusgrader och mer ofta plusgrader , vindarna blåser syd , syd-väst och jag som äldre långfärdsåkare får på nytt bege mig norrut för trevlig åkning.
 
ja , men långtidsprognoser bygger inte på dag-för-dag data utan en prognostisering ( d.v.s. en tempavvikelse för hela perioden ) , här kommer en link.

http://retro.met.no/sesongvarsler/sannsynlig_temp.html

Fast läser man i din länk så står det att prognosen ovan bara är ett medelvärde från 40 olika prognosmodeller. Dessutom jämför man med perioden 1961 - 1990 då det var kallare än senaste 10-årsperioden. Inte konstigt att man kommer fram till att det blir varmare de kommande 3 månaderna än motsvarande medelvärde för perioden 1961-1990.

Så jag har svårt att förstå din tankegång.

Thure
 
Inget aprilskämt!

Kan bara meddela alla klimatmisströstare att GLSK körde klubbtur 1/4 på Stora Ramsjön mindre än 14 km från Gbg C.
// Bengt
 
... men nu är det definitivt slut!

12 km på småsjöar runt 220 m.ö.h. avslutade idag en mycket fin säsong i Gbg!
 
Perfekt is på ryskärsfjorden väster om Kungälv

Nej deppa inte ihop nu , jag och dottern var ute igår , i detta grunda område var isen tjockare än vad jag orkade hugga igenom, flera bilar ute och åkte...
 

Bilagor

  • glose ryskär.pdf
    142.9 KB · Visningar: 413

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...