• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

taskiga attityder--chilla!!

Vet att jag är lite sen , men jag är uttråkad och tycker freddan är skön och undrar varför alla hugger så.
Även jag är rå trött på tjejers töntiga pojkvänner.
Hade varit skönt med ett kul tjejgäng i bergen.
 
go for it!

härligt med lite humor på friluftssektorn. här tenderar vissa att bli lite väl expeditionsseriösa med jämna mellanrum.
och visst saknas den flickor i fjällen...

bättre obscent än aldrig!

skrattar och bockar gör:
herr hedencrona.
 
om man fick välja själv ja!!

jag vill verkligen ut i fjällen, men får jag det kanske????
NEEJJJ!!!! bara för att det råkar vara några futtiga månader innan jag uppnått den gyllene gränsen 18!!! som om jag kommer kunna mer då än jag gör nu...=(
om bara mina kära päron kunde inse att jag visst skulle klara mig utmärkt (om inte annat, övning ger färdighet, och vad kan egentligen hända om man går efter markerad led, tillsammans med andra?!?!) i fjällen, så skulle jag öka på procneten tjejer med ryggsäck så mycket jag hann med! =)

aja, ha de kul allehop, vi ses om några månader! :)

bajbaj//sara
 
Re: Freddan

desty; sa:
Jag tror inte att fjällvandring är ett manligare intresse, men tjejer är så sällskapliga, de vill prata också. Funderar själv på att gå upp på Sveriges högsta topp i sommar, har redan bestigt Danmarks högsta.
Så det förpliktigar.

Var det med eller utan syrgas som du besteg Danmarks högsta topp?
 
Re: om man fick välja själv ja!!

Rödluvan; sa:
[...]om bara mina kära päron kunde inse att jag visst skulle klara mig utmärkt [...]
bajbaj//sara

Hmm du låter precis som min yngre syster (hon är dock ännu lite yngre) - inget illa menat...
Kan du inte övertyga dina föräldrar med enbart förnuftgrundade argument så prova en liten omväg: har du släktingar, kusiner eller dylikt, ungefär i din egen ålder som du går bra ihop med? Dessa brukar föräldrar lita på varför man i ett sådant följe kan tillåtas lite andra utflykter än annars - fjällvandringar, kajakhajker etc.

Med hopp om att du kommer ut i naturen; jag vet hur det känns att sitta i betongjungeln och längta ut

Vänligen
Björn
 
Efter att ha fått ta del av alla tips här, så drar jag slutsatsen att man skall dra till Skåneleden eller Norge. Kanske är till och med ett toppförsök på Yding Skovhöj i Danmark väl värt ett försök (Det är ju aldrig långt till en pub i frigjorda Danmark)
 
Erfarenheter av Danmarks fjäll

Jag gjorde en toppbestigning på "Himmelsbjerget" för ett antal år sedan och skall dela med mig lite av mina surt förtjänade kunskaper därifrån. Himmelsbjerget är ju nu då säkert 30 meter lägre (det blir många procent)än det allra högsta men jag hoppas att mina erfarenheter kan vara er andra till nytta.

1. Det är lång väg upp och eftersom det mesta av bestigningen går genom lövskog så känns det väldigt psykiskt pressande att inte se var toppen är. Jag var själv på väg att vända flera gånger men tog mig samman.

2. Jag behövde inte syrgas, men jag såg andra bergsbestigare som försökte samtidigt som såg röda ut i ansiktet och var anfådda så det kan vara på sin plats att i alla fall överväga att ta det med.

3. Var beredda på väderomslag, när jag var där så var det mulet, och sedan på vägen ner så började det regna. Så var beredda, ha med utrustning så att ni klarar av ett danskt slagregn. Redan beskrivet på 1800-talet av HC Andersen som "Dæn mæst svære rægnbygen jeg noensinn har sætt!" när han var i trakterna.

4. Den danska lokalbefolkningen kan vid första anblicken verka snälla och gemytliga, men var på er vakt! De pratar ett tungomål som är mycket svårt att förstå! Om man bara skakar på huvudet när man inte förstår säger det bara "Jæ jæ" och skrattar!

5. Den lokala födan, se upp för den "røde pølsen" och speciellt i kombination med något som heter "øl". Speciellt den sistnämnda kan ge svåra biverkningar vid inmundigande av stora mängder.

/Martin
 
Man måste ju vara kortdistansproffs!

Eftersom ALLA (ja, just precis ALLA :) killar verkar gå i fjällen för å träffa brudar så måste ju vi ensamvandrare vara experter på att springa snabbt för att få en stunds ro när vi väl ger oss ut på ensamtur. Därför kanske många tjejer inte vågar sig ut. Vad är väl en björn eller så när man kan bli anfallen av en flock killar.

nej fy...nu sänkte jag nivån igen. Kunde inte låta bli, men det var nog för att hela diskussionen var lite fånig. Det där med den sociala biten är nog inte helt feltänkt!

go helg!/AnnaLena
 
Re: Erfarenheter av Danmarks fjäll

Har "bestigit" Himmelsbjerget jag också tillsammans med min bror, fast vi fuskade lite. Vi körd vår super-expedition-outback-megaadventure-peakclimber-folkabuss nästan ända upp på toppen.

Helt seriöst så kändes det exotiskt för en norrlänning att vara där. Att en så oansenlig liten kulle faktiskt kan vara ett turistresemål. Vi hade jätteroligt åt alla danskar som försökte sträcka sig över buskarna i ett försök att se på den...eh...bedövande utsikten.
Tyvärr hade vi ingen flagga med oss att fästa på toppen...

//Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.