Stockholmsbutiker ?

Du har..

redan fått förslag på butiker så att det kanske räcker.

Men Sportfiskeboden i Täby kan vara värd ett besök om du ska köpa något som ska provkastas. Dom har mycket utrymme utanför butiken.
http://www.sportfiskeboden.com/
Berras på Valhallavägen har även dom en parkering utanför som kan andvändas för provkastning.

Om du får några timmar över så kanske du kan prova att lägga ut en fluga i strömmen nedanför riksdagshuset. Det tas en hel del öring där sägs det.


//Göran
 
Bensinpengar

Kom just på att om du hinner till Täby, Viggbyholms båtklubb, där Sportfiskeboden ligger, så skall du naturligtvis besöka även Bromans, de har sitt lager/butik nästan vägg i vägg.

Inhandla ett tjog av deras klassiska, mycket vackra flugfiskehåv (knutlös) á 130:- st. och sälj dessa för det dubbla när du kommer hem.;)

Har en själv och gett bort flera som födelsedagspresent etc.

/Björn
 
Re: Ok...

brook; sa:
jag nappar!

Ehhh, få se nu här...Patric kan inte sy snygga shorts...ehhhh...Björn ska beställa shorts sydda av Patric...hmmmm...Peppe tycker inte om öl...Markus är från Västerbotten, som inte har nått gott öl...Ola vågar inte visa nån bild av sig själv på Profilsidan!

/Anders B

Anklagelserna mot mig tycker jag att jag bäst bemöter genom att efterfråga en pubträff med fiske-forumisterna i Sveriges storstad (nej, inte Göteborg). Jag lovar att jag ska bevisa att jag inte inte tycker om öl.

Finns det någon lämplig pub i Stockholm där man kan diskutera rävhår kontra tempelhundshår i väntan på att isen ska släppa?

Peppe
 
Baaah...

Mjölk, va é de fö nått? Huvva sånt gillas inte, verkar som om jag får ta och vända på mitt angrepp...Markus gillar inte öl, och där Peppe bor finns det inget gott öl, fast det kanske det nu gör...nåväl, inte nån MJÖLK!

/Anders B
 
Re: Re: Flyfishermans...

FJS90/91; sa:
Graip; sa:
butik är ganska liten och begränsad till deras egna produkter Strömsländanprylar, (typ Bromans koncept).
Jo mycket flugor har de och till rätt pris.



/Björn

Jag vill med det bestämdaste friskriva mig från allt vad fiskeBromanarna håller på med!!

Vad är det för fel på "Bromanarna"? Eller är det Strömsländan det är fel på? Jag äger själv två Sjösländan och ett Strömsländan och är helt tillfreds med dessa!
Allmänt gnäll är inte konstruktivt. Var mer specifik i din kritik!
 
Re: Re: Re: Flyfishermans...

camlingper; sa:
Vad är det för fel på "Bromanarna"? Eller är det Strömsländan det är fel på? Jag äger själv två Sjösländan och ett Strömsländan och är helt tillfreds med dessa!
Allmänt gnäll är inte konstruktivt. Var mer specifik i din kritik!

Jag tror inte att du uppfattat tonen i den här tråden på ett korrekt sätt, läs lite mer än vad som står. Just fisketrådarna är oftast väldigt konstruktiva, problemet är att vi är några som skriver ofta och gärna därför så kan tonen bli lite "intern" ibland..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.