Flytring

Epilog

Erik: Jag varken tid eller lust att inleda ett lång debatt om vem som har rätt eller fel i de frågor vi har tagit upp. Det skulle inte leda till något annat är ren pajkastning i slutändan. I vissa fall får helt enkelt ord stå mot ord och det är upp till läsaren att ta ställning.

Kort kan bara sägas att givetvis vill jag inte förbjuda skotern och pimplefisket, dock tycker jag att det krävs ytterligare restriktioner än de som finns idag. För skoterfisket bidrar till utfiskningen av fjällen, precis som nätande, långedrag och lekfiske gör. Vilket allt måste bekämpas/begränsas.

Jag ser inte norrlännigar som bättre eller sämre- människor än i andra delar av vårat land. Dock kanske en mer uttalad "mind your own business" - mentalitet och misstro till vad som försigår nere hos oss "sörlännigar". Men på det hela taget älskar jag norrland och dess innevånare och skulle inte kunna leva utan det eftersom det är en stor del av mitt ursprung.

Tack för mig

//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
friluftsrookie Hjälp mig hitta en bra och packbar flytring! Fiske 12
Kokkola flytring Fiske 4
nannes Flytring? Fiske 0
vuogga FLYTRING I KOLÅSEN?? Fiske 2
Lucius bra flytring Fiske 1
Nappe Flytring? Fiske 2
peppe_malmqvist Kroka havsöring från flytring Fiske 4
peppe_malmqvist Tips om flytring Fiske 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.