"Rysk mördarsåpa"

Vi närmar oss steg för steg SF novellernas rymmarserier, smaklös marknadsföring.

Men 9 månader i Sibirien gör säkert att somliga kommer att radikalbanta.
Minst vikttappning lär vinna.

go tur
 
Vilseledande sensationsrubrik

Fråga:
"Ni deltagare kommer att vara helt själva i den sibiriska vildmarken, utan att kunna få någon hjälp ifrån omvärlden om det skulle behövas, och allting kommer att vara tillåtet – inklusive mord – under tävlingens nio pågående månader. Hur ser du på det?"

Svar:
"Ja, nu är det som så att arrangören inte tar något ansvar om våld skulle förekomma, mycket på grund av att de inte kan ingripa i tid för att förhindra det. Dock kvarstår det faktum att rysk lag råder vilket innebär att den deltagare som bryter mot lagen kommer att diskvalificeras och sändas till ryskt fängelse. Det innebär en betydligt längre vistelse i Ryssland än nio månader."

Alltså stämmer inte rubriken alls. Tyvärr inget ovanligt i Expressen och de andra blaskorna...
 
Nej inte ens galna ryssar kan göra en TV-serie likt filmen "Battle Royal"eller liknande som tur är. Mord är fortfarande olagligt, så än finns det hopp.
 
Har för mig att de skulle ha 4000 kameror utplacerade i skogen. Men som jag minns det är inte det hela finansierat än. Det kan nog ha med de 4000 kamerorna att göra...

Vansinne, hur som helst...
/A
 
Såvida de inte får in några riktiga idioter som tror på "mördardokusåpan"-hypen så verkar det mer vara ett fall av "vi kan inte garantera deltagarnas säkerhet" än något syfte att de ska ta livet av varandra.
 
Såvida de inte får in några riktiga idioter som tror på "mördardokusåpan"-hypen så verkar det mer vara ett fall av "vi kan inte garantera deltagarnas säkerhet" än något syfte att de ska ta livet av varandra.

Jag tycker också det var ett litet märkligt sätt att uttrycka att man inte kan garantera deltagarnas säkerhet, men man uttrycker sig kanske lite annorlunda i ryssland (eller så är det för att få publicitet). De säger ju själva i nästa andetag att rysk lag gäller, dvs att det inte är tillåtet att mörda och våldta (som ju var de exemplen som de gav).

Hade de velat ta exempel utan att insinuera att motståndarna kan vara de som riskerar orsaka skada eller dödsfall så skulle de ju kunna nämnt risk för att frysa ihjäl eller bli attackerad av en björn (hur troligt det är låter jag vara osagt).

Det låter dock onekligen på intervjun att han (svensken) förväntar sig att övriga deltagare är ett gäng med soffpotatisar. Det får man verkligen inte hoppas, det krävs antagligen att man har lite vildmarksvana för att klara sig i nio månader. Om inget annat kan det ju bli en ganska tråkig serie ifall deltagarna hoppar av efter en vecka i kylan (eftersom TV'n inte funkar eller för att de har slut på popcorn).
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...