Xxl säljer renoverade kängor?

Osäker på om detta är rätt forum/ om ämnet diskuterats tidigare.

Åkte tidigare idag till xxl eftersom jag sett att de sålde Sorel Ankeny Mid Hiker för ett bra pris via annonsutskick.
Väl i butiken, när jag testade storlek osv. upptäckte jag att kängorna hade ovanligt många typiska tecken på slitage och tidigare användning. De flesta hade flera tydliga repor i lädret och några var sådär sladdriga som läderkängor kan bli efter en längre tids bruk.

Har läst i flera omdömen om kängorna att sulorna släppt, så misstänker att de kängor som säljs på xxl kanske är kängor som lämnats in under garanti, omsulats för att sedan köpas in av xxl snorbilligt...

Någon som gjort en liknande observation?
Första gången jag lagt märke till det, och det var samma med alla kängorna, tydliga märken från slitage.
 
Jag har sett att XXL köper upp partier av modeller som är utgådda hos tillverkaren.

Men jag tycker inte att de borde få ihop så många begagnade kängor i alla storlekar att de skulle sälja det.
 
Har "hört" nått rykte om att stora kedjor får demokängor men bara vänster eller höger i olika länder för att försvåra snatterier/stöld.

Kräver ju då viss försvårande organisation för ligor som samverkar mellan olika länder för att få ihop par med all transport/logistik som det innebär i den brottsliga kedjan

Möjligtvis kan man kanske anta att det finns en sammarbetskedja för tillverkare/importörer och handlare som tar till vara dessa och skickar som 2 sortering/demoex , det är ju inget fel i det bara det anges.
Reapris är ju en grej och köra det på - och som sagt - smart grej för alla
 
Har "hört" nått rykte om att stora kedjor får demokängor men bara vänster eller höger i olika länder för att försvåra snatterier/stöld.

Kräver ju då viss försvårande organisation för ligor som samverkar mellan olika länder för att få ihop par med all transport/logistik som det innebär i den brottsliga kedjan

Möjligtvis kan man kanske anta att det finns en sammarbetskedja för tillverkare/importörer och handlare som tar till vara dessa och skickar som 2 sortering/demoex , det är ju inget fel i det bara det anges.
Reapris är ju en grej och köra det på - och som sagt - smart grej för alla

I vilken butik skulle du acceptera att prova bara en vänstersko och sedan köpa ett par kängor baserat på det?

Jag utgår från mej själv och skulle inte acceptera att köpa kängor utan att ha provat både vänster och höger. I alla butiker jag köpt skodon finns en sko av varje modell (ibland flera och då i olika storlek) framme och den andra i resp par i butikens lager.
Skulle jag efter besök i butik behöva vänta några dagars postgång på mitt köp? Inte därför jag gick till butik. Att köpa i butik innebär oftast ett högre pris än näthandel men ger några fördelar: kan prova direkt, får varan direkt, ev kunnig hjälp vid köp och förhoppningsvis smidigare hantering av klagomål.

Det där med en ensidiga skor till stora kedjor låter som en skröna utan verklighetsförankring i mina öron, men jag kan ha fel.

/Patrik
 
Det måste ligga nått i det , kanske i andra länder.

Hört nått rykte om att nån österopa liga blev stoppad med några hundra vänsterskor av lika många sorter och märken, det var inte i Sverige.

Hur fan har dom lyckats med en sådan misslyckad kupp annars

Haha
 
Det måste ligga nått i det , kanske i andra länder.

Hört nått rykte om att nån österopa liga blev stoppad med några hundra vänsterskor av lika många sorter och märken, det var inte i Sverige.

Hur fan har dom lyckats med en sådan misslyckad kupp annars

Haha

Genom ett inbrott i en butik utan att komma åt lagret te x?

Men det låter som tjuvarna i så fall var tämligen blinda alt korkade

/Patrik
 
Ja alltså det var det jag menade , att demoex/visningsex sprids ut geografiskt så en liga inte kan agera i en region/stad och få kompletta par utan problem.

Dessa ex som även ju testas paras ihop sen och sälj på REA/Demo

Därav misstänkta skrapmärken m.m.

Notera att det är en smart grej och köra detta och inget och klaga på.

Dock skall dom ju inte vara använda så sulan är halvsliten - det är nått fel då....
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...