Snart helg

Nu drar det ihop sig till helg igen, är man ledig måste man ju passa på att göra något roligt utomhus. Vad ska ni göra? Springa Fjällmarathon, eller något annat roligt? Behöver lite uppslag då man har få vänner som är så där intresserad av turer på fjället och liknanade.

Caroline
 
Jag ska äta kräftor, baugette, ost, smör, vin, öl, räkor och leka med mina barn. Sedan ska jag gräma mig över hur mycket onyttigt jag vräkt i mig.

Troligen ska jag ut och kolla efter svamp och grilla lite korv, om barnen är med. Annars kanske jag tar med lite bröd, smör och köket i ryggsäcken och gör lite svampmacka i skogen om det är uppehåll, bra väder och lite mygg.
 
För mig blir det en efterlängtad tur kring Storulvån tillsammans med pojkvännen. Blir nog där från tors-sön el mån, nåt sånt :)
Men först ska jag njuta av en traditionsenlig fika (bestående av våfflor och kokkaffe) uppe i Långbuan :) helt klart en av sommarens höjdpunkter.
 
Nu drar det ihop sig till helg igen, är man ledig måste man ju passa på att göra något roligt utomhus. Vad ska ni göra? Springa Fjällmarathon, eller något annat roligt? Behöver lite uppslag då man har få vänner som är så där intresserad av turer på fjället och liknanade.

Caroline

Ta en cykel tur till gåsen från storulvån jätte fin cykling annars kan du gör atianglen på cykel riktigt roligt om du börjar med Storulvån - blåhamaren - sylarna - storulvån, eller en tur till bunner fjällen är inte heller helt fel

själv ska jag nog cykla en sväng mot gåsen imorgon tänkte jag
 
Höstuppslag

Nu på hösten sticker jag oftast ut i något av de närbelägna (Östersund) naturområdena på cykel, Det brukar bli allt från Torvalla Urskog eller odensala kärret, till forsån bortåt pilgrimsta, Bynäset (otroligt fint, men akta för ammunitionen som ligger kvar), Rannåstjärn, Tysjöarna, Svartsjöarna eller varför inte isgrottan (plocka med er ert och andras skräp). Cykla bort till Lit och gå längs kanyonen vid hårkan är inte heller så dumt, eller repellera lite uppe på Frösöberget.


Har jag mer tid och transport så är ju möjligheterna outtömliga!
'
Nu pirrar det i kroppen i väntan på kylan och att isarna ska lägga sig!

Håll kängorna leriga/ Viktor
 
Vad avundsjuk jag blir!

Lycko alla ni som bor mitt i naturen, för en annan är det ju ett tvådagars arbete att få med familjen ut i naturen och då är ju helgen slut.

Men en tur ut till det lokala Friluftsfrämjartorpet och grilla korv med ungarna blir det ju säkert.

Hoppas solen skiner på er!
 
Bynäset (otroligt fint, men akta för ammunitionen som ligger kvar)...
Hej hopp, har det någonsin hänt någonting med kvarglömd ammunition där? Jag känner litegrann att om det vore farligt på riktigt så borde militären städa lite efter sig, och eftersom så inte sker så har jag utgått ifrån att det är en varning "för säkerhets skull" eftersom man ju aldrig kan garantera att ett område är helt fritt från farliga saker om det använts som skjutfält. Vet du mer om detta?
 
Hej hopp, har det någonsin hänt någonting med kvarglömd ammunition där? Jag känner litegrann att om det vore farligt på riktigt så borde militären städa lite efter sig, och eftersom så inte sker så har jag utgått ifrån att det är en varning "för säkerhets skull" eftersom man ju aldrig kan garantera att ett område är helt fritt från farliga saker om det använts som skjutfält. Vet du mer om detta?

Sanering kostar (grova) pengar, så därför försöker militären smita undan från sina åtaganden. Huruvida det är farligt eller inte verkar de skita fullständigt i.

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=948304
http://www.op.se/parser.php?level1=161&level2=713&id=948305
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...