Web-tv Ute

Pausmusik

Jag har lite semester från Ute så jag bjuder på en pausmusik så länge.

Trumgruppen som jag är med i Jåkkåpelli Band framförde på URKULT festivalen en protest mot uranbrytning i allmänhet och den på Hopi stammens land i synnerhet.

Citerar reggaebandet Glesbygd'n "låt det ligga"

Jåkkåpelli Band @ URKULT 2008

Jag är nr. 4 i bild om någon inte skulle hitta mig =)

Patrik
 
Senast ändrad:
ahhh!! Patrik du har inte berättat om denna tråden.. nu är jag i alla fall uppdaterad och väntar ivrigt på avsnitt 4.. kanske, kanske med Frazze och hans pipa med fräzig tobak..
 
Instruktiv film Patrik

Anar på filmen att ditt eldstål varit försett med en magnesiumkloss tidigare.

Klarar du det här helt utan magnesiumspån?

Någon som har YouTubelänkartill andra eldstålshandgrepp?

Thure
 
Det är "Light my Fire" stora modellen.
Att magnesium-finishen uppstår beror på att man använder rejäl egg att skrapa mot.
Detta ger större metallspån som glöder.
Det är eldstålets inre som blottas.
Jag har altså ingen magnesiumkloss.

Patrik
 
dom flesta tändstål idag är utan magnecium tillsatsen, jag har haft ett med magneciumtillsats och det var under värnförmånen 90/91, alla andra har varut av den tjockare varianten utan magnecium. Patrik visar på ett pedagogiskt sätt hur man använder olika typer av tändmaterial under olika steg av tändningsfasen, på detta sättet slipper han magnecium.


http://www.youtube.com/watch?v=yqp-pgDDhNY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=346cbmhyGd4&feature=related

själv använder jag en bit bågfilsblad istället för kniv eller det medföljande verktyget, man kan göra mindre och mjukare rörelser och man får större gnistor utan att riskera att slå/fäkta bort tändmaterialet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
raderad04 Ralston är ute igen! Överlevnad 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...