Ben

Hej, jag är i behov av ben och tänkte höra ifall det finns någon snäll jägare som är bosatt i Stockholm som möjligtvis skulle kunna tänka sig att ge bort lite benrester som inte behövs?
Idéelt är smalben och revben det jag mest behöver, men jag bockar och tackar ödmjukast för det jag får fatt i =)

Varför samlar jag på gamla ben? Jag har en hobby där jag gör smycken och har nyligen börjat bli nyfiken på att använda ben som material.
 
Har du testat med ICA? Vill du bara testa att arbeta med ben borde det gå lika bra med ben från slaktade djur. Finns det någon anledning att benen kommer från vilda djur?

/Stellan
 
Hm, visste inte om att man kunde fråga efter ben på ICA, och det finns inget egentligt skäl varför, tänkte på att jägare borde ha ben, logiskt tänkande ifrån mig som inte hade en tanke på att man kunde fråga ICA.

Tack för tipset, jag ska fråga på ICA. Visar det sig att det inte går att få ben från dom återkommer jag =)
 
Många jaktlag har ett ställe dit de lägger resterna från djuren de skjutit....året efter jakten är de rena från kött och luktar inte illa....
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...