Kompisar

När man har "kompisar" på Utidan så är ju meningen att man ska få reda på vad de har för sig här. Samma sak gäller ju om man lite mer anonymt "följer" någon medlem. När mina kompisar kommenterar mig eller svarar mig på något så får jag reda på det. Dessutom får jag - av någon anledning - reda på om de lagt upp någon annons. Oftast helt ointressant.
Däremot får jag inte reda på om de skrivit något blogginlägg eller någon artikel. Det kanske man kan tycka att jag borde kunna hålla koll på ändå eftersom det visas på Utsidans "förstasida". OK då. Men jag saknar verkligen att jag inte får reda på när de skrivit ett foruminlägg. Många av mina kompisar har jag ju pga att de ofta har intressanta åsikter. Jag borde också få reda på om de lägger upp nya bilder.
Jag hoppas verkligen att kompis-skapet kan utökas med dessa funktioner.

HåkanF
 
Jag får reda på att mina kompisar har lagt upp bilder iaf. Och jag får också reda på när nån kommenterar bilderna.

Blogginlägg skulle också vara kul om de dyker upp, men jag vet inte hur det funkar nu, jag tror inte att jag har nån kompis som skriver nån blogg här.

Men foruminlägg, skulle det inte bli väldigt mycket grejer fort. Om det ska funka bra måste det nog vara så att man kan välja bort det också.
 

clindh

Forumvärd
Blogginlägg borde ge listning i händelselistan - kan du ge mig något exempel på en av dina kompisar som bloggar men inte dyker upp? Likaså med bilder.

Jag skall fixa så man kan filtrera bort även kompisars annonser ur listan.

Skall fundera på att ha med forum också, det kan som sagt bli mycket om man känner "pratkvarnar" men det får man dölja då isåfall precis som annat.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...