• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

en månad i Stockholms skärgård

Hej

Jag kommer att vara ute paddlandes i Stockholmsskärgård från Söderarm till Utö och Svenska Högarna (kanske inte i den ordningen) från och med 8 juli och en månad framåt. Start och slutpunkt blir min hemklubb fridhemskanotisterna i Mälarhöjden. Så om någon är sugen på att haka på en del av turen är ni varmt välkomna att höra av er.

Min plan är att hälsa på lite vänner och bekanta på Svartlöga, Aspö (söder om Utö), Ljusterö och andra ställen men i övrigt bo i tält eller hos vänliga främlingar. Tanken är alltså att paddla mycket men också att ha lugna dagar med bad och mys i solen.

För mig är det ett sätt att lära känna Skärgården och ordentligt koppla bort vardagens brus och koppla in något annat. Vara i stillhet och träffa människor. Kanske också snorkla lite och öva rollar och annat skoj i någon passande vik.

Så du som tycker detta låter kul...


mvh Öjvind
 
Kul!

Hej!
Trevligt sommaräventyr du har planerat!
Jag hade också tänkt ägna många av mina semesterdagar till paddling i Stockholms skärgård så vi kanske kan sammanstråla! Har inte riktigt bestämt mig för hur o när bara att jag vill ha många dar i kajaken! Har dessutom ett nytt tält som jag vill bo in! (Min kajak bor på södra änden av Gräsö)

Vi kan väl diskutera detta vidare!

*) Lisa
 
Meddela när du ska ut. Vi är några som ivarje fall kommer att vara ute ett par veckor så kan man som sagt samman stråla. Min erfarenhet av sammansatta grupper av nya bekantskaper under en så lång tid är att det kan bli mycket intressant. Mycke diskussioner om färdvägar och tider och paddelsträckor kommer att uppstå. Om manlöser allt undervägen har man kompisar för livet om inte kan det bli otrevligt. Korta turer är bättre till och börja med så att man får känna lite på varandra.
En helg eller så bör man stå ut med vem som helst utan några som helst problem.
Fast om gruppen betalar för en tur brukar inga problem uppstå för då ligger all tillit på färdledaren.

Hur som helst lycka till på en månad paddlar du hela stockholmsskärgårdskust och lite till.
 
Hej!
Trevligt sommaräventyr du har planerat!
Jag hade också tänkt ägna många av mina semesterdagar till paddling i Stockholms skärgård så vi kanske kan sammanstråla! Har inte riktigt bestämt mig för hur o när bara att jag vill ha många dar i kajaken! Har dessutom ett nytt tält som jag vill bo in! (Min kajak bor på södra änden av Gräsö)

Vi kan väl diskutera detta vidare!

*) Lisa


vad kul att du är paddelsugen. Ja färdvägen är lite lös ännu, men vi kan väl höras om olika varianter när dina tider börjar klarna. om du vill kan vi ta det på telefon, jag finns på 073-7090224. Det som ändå är hyfsat bestämt är att jag under v31 ska haka på några i min klubb och paddla i ytterskärgården. var bestäms nog först i början av juli.

planerar även en mindre tur nu 1-3 maj. kan ju vara bra med lite mjukstart :)

glad vår!
Öjvind
 
Meddela när du ska ut. Vi är några som ivarje fall kommer att vara ute ett par veckor så kan man som sagt samman stråla. Min erfarenhet av sammansatta grupper av nya bekantskaper under en så lång tid är att det kan bli mycket intressant. Mycke diskussioner om färdvägar och tider och paddelsträckor kommer att uppstå. Om manlöser allt undervägen har man kompisar för livet om inte kan det bli otrevligt. Korta turer är bättre till och börja med så att man får känna lite på varandra.
En helg eller så bör man stå ut med vem som helst utan några som helst problem.
Fast om gruppen betalar för en tur brukar inga problem uppstå för då ligger all tillit på färdledaren.

Hur som helst lycka till på en månad paddlar du hela stockholmsskärgårdskust och lite till.

ja visst kan det bli kul med nya grupper, och ja trivs man inte är det ju inte värre än att man skiljs åt igen. så jag paddlar gärna med ditt gäng vid något tillfälle. jag är ju rätt ny i gamet, så jag lär mig gärna av folk som varit ute mer. även fast jag är rätt kaxig också ;)

ja det blir ju där i början av juli, så vi kan ju höras innan det.

mvh Öjvind
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dunno Havskajak Stockholms Skärgård Paddelkompis 0
aspoonfullofsugar Stockholms skärgård i mars Paddelkompis 1
karin80 Paddla i Stockholms skärgård v 28 Paddelkompis 28
denelake fotografen Paddelkompisar i Stockholms området sökes... Paddelkompis 0
bjurman Paddeltur i stockholms skärgård Paddelkompis 1
Sara_09 Paddling i Stockholms skärgård Paddelkompis 3
Charlotta Rodéhn Stockholms skärgård 5 eller 6 juli? Paddelkompis 5
sjaunja Stockholms södra skärgård v 28-29 Paddelkompis 8
gorste Fira midsommar i stockholms skärgård? Paddelkompis 2
pontusfrid Stockholms skärgård i påsk? Paddelkompis 2
Schneehase Helgtur i Stockholms skärgård i början av Mars Paddelkompis 10
zwempa 4-dagarstur i Stockholms skärgård Paddelkompis 3
hdemsell Stockholms skärgård vecka 29 Paddelkompis 0
vid Stockholms skärgård veckoslutet eller nästa vecka Paddelkompis 6
dansjenny Söker kompis till en tur i Stockholms skärgård! Paddelkompis 14
IdaE Stockholms skärgård 7-11 juni Paddelkompis 1
thunderbird yngre paddelkompis i stockholms län????? Paddelkompis 0
Joakim Ambrosson 7/8 - 12/8 Stockholms skärgård, bastu+paddling = skoj! Paddelkompis 1
PeMiKa Paddlingssällskap sökes till tur i Stockholms skärgård Paddelkompis 2
Susie midsommarpaddling i Stockholms skärgård Paddelkompis 11
sparcy Stockholms skärgård 2004 Paddelkompis 1
P-A.M. Stockholms skärgård? Paddelkompis 0
nisseghandi Stockholms skärgård v 31 - Ska ni mä? Paddelkompis 3
leakim Norra Stockholms skärgård. Paddelkompis 3
Eleri Kajak i Stockholms skärgård Paddelkompis 0
LUKA Pada långt ut/öst i Stockholm Skärgård?... Paddelkompis 0
Endredi Paddling i sth norra skärgård 4 el 5 aug... Paddelkompis 0
nicket Sthms skärgård/ev gryt Paddelkompis 0
Martin I Paddling i Sthlms skärgård torsd-månd Paddelkompis 0
calee Norrtälje skärgård 17/7? Paddelkompis 0
Husabergmangan Göteborgs skärgård eller Mjörn. Paddelkompis 6
vid paddla från sön 24 juli några dar stock skärgård Paddelkompis 0
J_B Göteborgs skärgård lördag den 16 juli. Paddelkompis 8
Lilla Blå Midsommar Göteborgs Södra Skärgård 2011 Paddelkompis 14
Blekingepaddlare Höstpaddling i Karlskrona skärgård Paddelkompis 0
avslutad130107 Paddling vecka 32 i Gbg skärgård? Paddelkompis 1
sandreda Ålands skärgård v29 Paddelkompis 0
Jannegbg Fjällbacka skärgård Paddelkompis 4
Blekingepaddlare St Anna skärgård 12-14 juli Paddelkompis 0
diderichsen Sthlms Skärgård nu! Paddelkompis 0
Lilla Blå Midsommarpaddling 2010 Gbg Södra Skärgård Paddelkompis 31
Lilla Blå Gbg södra skärgård nu i helgen 9-11 april. Paddelkompis 10
Jannegbg Fjällbacka skärgård 4-6 september. Paddelkompis 3
Lilla Blå Midsommar 2009 i Gbg Södra Skärgård - Favorit i Repris! Paddelkompis 23
AnniKajak St Annas skärgård, kring 16-17/6! Paddelkompis 4
supinum Vem visar mig Blekinges skärgård i valborg? Paddelkompis 2
Joakim Ambrosson 3-dagars Sthlms skärgård Paddelkompis 2
Credeiki Kajaktur i St.Annas skärgård 17-20/5 Paddelkompis 3
AndersOleander Kajakpaddling 15/7 i Göteborgs södra skärgård Paddelkompis 0
Lilla Blå MIDSOMMAR i Gbg:s Södra Skärgård ! Paddelkompis 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.