• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Du som paddlar i Halmstad med omnejd...

Jag har nyss upptäckt dethär med kajakpaddling, men har ingen att paddla med..! Kompisarna skyller på att dom är rädda för vatten och gudvetvad, så dem har man ingen nytta av. Har bara paddlat ett fåtal gånger, men behärskar grunderna som kamraträddning, flottörräddning, paddelteknik (nja, hyfsat iaf). Känns dock lite för riskabelt och ensamt att ge sig ut på havspaddling själv, och skulle därför vilja komma i kontakt med någon/några som har för vana att göra kortare dagsturer i området. Kanotklubben i stan hade man tydligen ingen nytta av, de motionspaddlar bara i Nissan och har bara racingkajaker. Tills jag har någon att ge mig ut tillsammans med känns det lönlöst att köpa en egen kajak, jag får väl hålla mig till inlandspaddling och då finns det ju gott om uthyrare. Kanske finns det roligare kanotklubbar i närliggande städer, som hittar på annat än att flåsa fram och tillbaka samma sträcka 20 gånger...? Alla tips är välkomna.
 
Ett par korta turer

jag gjort ensam eller med familjen är:

1) Torekov Hallands Väderö t o r. Mycket säl men sälskydd på utsidan.

2) Suseån från Boberg Hallarna och till utloppet. Går nog att börja betydligt högre upp.

3) Grimsholmen söder om Falkenberg till Marsten och tillbaka. Gott om nyfikna sälar här förra sommaren men såg inga när jag paddlade strax efter midsommar i år.

I Ätran finns mycket att göra med kanot. Men jag har inte haft tillfälle ännu. Verkar vara mycket danskar som paddlar uppe vid Fegen - Mårdaklev.

I Göteborgsområdet finns gott om havspaddlare.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.