• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Dalarö-Bullerön, start tisdag 22/7

Jag tänkte paddla ut till Bullerön via Tärnskär, start från Dalarö på tisdag 22/7 ca kl 10.
Jag har väntat på bra väder med svaga vindar och nu verkar det äntligen bli så enligt prognoserna.

Jag planerar att vara ute 4 dagar, paddlar ca 20 km/dag.

Jag är ensam än så länge men vill gärna ha sällskap så om det är någon som vill följa med så hör av er.

/Svante
 
Rapport:

Underbar tur, 85 km på fyra dagar.
Lite väl stora vågor på Bytta fjärd på tisdagen och lite guppigt på Jungfrufjärden idag fredag.
Mellan tisdag och onsdag steg vattnet med 5-10 cm, lite underligt med tanke på högtrycket?
Jag hade tältat nära vattnet på en klipphäll på Finnskär (söder om Biskopsön) och blev lite överraskad. Tur att det inte steg mer, då hade jag blivit blöt.

Havet börjar blomma nu. Det är än så länge bara tjockt i ytan i några vikar men man ser mer alger i vattnet speciellt på Bulleröfjärden. Passa på innan det blir för mycket.

/Svante
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...