Lästa/olästa meddelanden

Funktionen med vad man har läst och inte har läst verkar ha fått fnatt hos mig.

Igår när jag loggade in var samtliga meddelanden på hela Utsidan olästa. Jag tänkte att jag hade kommit åt någon knapp någonstans och råkat få det så. Efter lite letande hittade jag motsvarande länk som gjorde så att allt blev oläst. Allt frid och fröjd, tänkte jag då. Det är några forum jag aktivt går in och tittar i, annars blir det mest inlägg på förstasidan som jag följer.

Ett par timmar senare hade det kommit ett par inlägg i fjällvandringsforumet som jag gick in och läste. Ytterligare en stund senare såg det ut som nya inlägg i fjällvandring men det var samma meddelanden som hade läst någon timma tidigare.

Idag har jag nya olästa meddelanden, det är dels nya från idag men också några från i förrgår som har blivit markerade som olästa.

Förvirrande och frustrerande.
 

clindh

Forumvärd
Ta och logga ut helt, starta om webbläsaren (eller töm cookies för utsidan.se) och logga sedan in igen och se om det hjälper - vi har haft lite trassel med inloggningen sedan en uppgradering av forumprogramvaran igår men gjorde just en ändring jag hoppas skall hjälpa.
 
Problemet verkar vara att man är inloggad på Utsidan (står som inloggad på högersidan), men utloggad från forumet (försöker man skriva inlägg får man logga in). Sen efter att man loggat in funkar det som det ska.

Antar att det är olika sessioner för forum och resten av sidan?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...