• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fylla och friluftsliv.

Jag tänkte vi kunde ha en tråd för oss som gillar att supa ibland, när vi är ute i skogen.

Med supa avses här en rejäl fylla och inte att man dricker 3cl årgångs whisky när man ska gå och lägga sig eller att sex personer delar på en vintetra.

Vad dricker ni?

Går ni strikt efter mest alkohol i förhållande till vikten eller är ni beredda att släpa på betydligt högre vikter och mer volym för att kunna njuta av godare drycker?

Tycker ni det finns några speciella alkoholhaltiga drycker som passar extra bra när man ska supa ihop med friluftsliv?

Om ni kör enbart på brännvin, häller ni över det i andra flaskor och i så fall vilken typ?

Blandar ni färdig grogg direkt i flaskan?

Har ni några andra arrangemang eller något i utrustning som enbart är ämnat för supandet?

Vad brukar ni göra när fyllan biter tag, ligger ni mest ner och njuter eller drar ni igång med några roliga upptåg ute i skogen?
 
Frågan var;

Har ni några andra arrangemang eller något i utrustning som enbart är ämnat för supandet?

Mitt svar är; en tioöring, eller en 25öring. För halvnykteristen en 50öring...

Kulturellt och klassiskt!
 
Senast ändrad:
Hahaha! Gillar snubben i tältet [emoji23] Själv dricker jag ganska sparsamt nuförtiden. Är flickvännen med blir det en god flaska vin som jag gärna kånkar på och en Västerbottenpaj.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Med tanke på vikt och volym kanske det finns andra ångestdämpande mediciner du kan ta med istället för alkohol?

Varför utgår du från att det är just den ångestdämpande effekten som eftersöks, alkohol är så mycket mer än så.

Har du en ångestproblematik själv som du hanterar genom sarkastiskt forum skriveri?
 
Öl är min huvuddryck men det är ju som bekant väldigt tungt att släpa på och 10,2:eek:r tycker jag är ganska äckliga pga alkoholsmaken.

Men frågan är vad som händer med smaken om man uppe på fjället späder 10,2:an 1:2 med vatten och får 5,1:eek:r.

Får man bort alkoholsmaken eller blir det för blaskigt tro?
 
För övrigt så är ju det klassiska APK värdet antagligen mer intressant att omvandla till ett APV värde för den nutida lättviktspackaren...

Jag vet inte hur man ställer upp formeln matematiskt, men både V som i vikt och V som i volym är ju intressant.

Kan det bli: A / V+V eller A / V*V ?

Edit: Är lite trött, alkohol anges ju redan i både vikt och volym % :cool:
 
Hehe, ja du fritänkare du är något på spåret där.
Svaret på första frågan kan nog de något äldre här på utsidan. Albert Engström typ...
Svaret på den andra har väl fattiga studenter eller alkologer funderat över...
Skål o godmorgon!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...