Monsen på villspor

del1 monsen

Testade länken på NRK till avsnitt 1 säsong 2 av Monsen men får det inte att spela upp :(
kan man inte se om man bor utanför norge?
kan ju kanske vara datorn också har IE 9 som webbläsare om det spelar roll

Anders
 
Testade länken på NRK till avsnitt 1 säsong 2 av Monsen men får det inte att spela upp :(
kan man inte se om man bor utanför norge?
kan ju kanske vara datorn också har IE 9 som webbläsare om det spelar roll

Anders

Har kollat på de 2 första av säsong två från Sverige och det funkade bra men jag kör visserligen Chrome om det kan vara någon betydelse.
 
Testade länken på NRK till avsnitt 1 säsong 2 av Monsen men får det inte att spela upp :(
kan man inte se om man bor utanför norge?
kan ju kanske vara datorn också har IE 9 som webbläsare om det spelar roll

Anders

Det funkar att se i Sverige utan problem, däremot kan inte jag se nrk från deras app, alla program hänger sig efter typ 30 sekunder, på datorn har jag kollat via chrome och då funkar det utmärkt.
 
Det har funkat finfint att kika med appar för mig (iPhone och Apple TV). Internet Explorer kan jag tänka mig strular, om man kikar från dator måste man nog se till att tillägg och sånt för att visa streamad video i browsern är uppdaterad.
 
Det har funkat finfint att kika med appar för mig (iPhone och Apple TV). Internet Explorer kan jag tänka mig strular, om man kikar från dator måste man nog se till att tillägg och sånt för att visa streamad video i browsern är uppdaterad.

Jag kör android på plattan och har även provat en fabriksåterställning och ominstallation av appen men felet kvarstår, samma tv-program som strular på plattan funkar i datorn så det bör inte vara landsbegränsningar son spökar. Förmodligen är det min platta som är boven då den delvis är buggig även i andra sammanhang.
 
Jag kör android på plattan och har även provat en fabriksåterställning och ominstallation av appen men felet kvarstår, samma tv-program som strular på plattan funkar i datorn så det bör inte vara landsbegränsningar son spökar. Förmodligen är det min platta som är boven då den delvis är buggig även i andra sammanhang.

Nu har jag inte provat med min platta (Nexus7) men idag kör jag via mobilen (Android) och NRK appen via mitt WiFi (har bredband 100/10 via fiber). Fungerar hur bra som helst utan några störningar, även när jag castar till TV'n via Chromecast.
Testa att ladda ner NRK appen som är gratis från Playstore och testa istället för att köra via browsern.
 
Nu har jag inte provat med min platta (Nexus7) men idag kör jag via mobilen (Android) och NRK appen via mitt WiFi (har bredband 100/10 via fiber). Fungerar hur bra som helst utan några störningar, även när jag castar till TV'n via Chromecast.
Testa att ladda ner NRK appen som är gratis från Playstore och testa istället för att köra via browsern.

Jag kör appen, nrks hemsida säger att det inte går att köra i webbläsaren på plattor/mobiler och vägrar starta filmen. Det är endast på datorn jag kör via webbläsare. På appen låser det sig alltid på exakt samma ställe och det är efter någon minut eller så, jag har 100/100 fiber och allt annat funkar så det är förmodligen plattan i kombination med appen som inte kommer överens...
 
Det går väl att byta browser presentation, så att de inte vet att man använder android

Om du menar att man använder funktionen "begär skrivbordsversion" när man laddar in sidan så räcker inte detta heller, det har jag redan provat. Några andra försök än så har jag inte gjort.

Det går säkert att komma runt problemet med mer avancerade försök men för mig funkar det bra att kolla via dator istället och då har jag helt enkelt valt att göra det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Med Monsen på villspor Böcker, film, media 8
Otto Støver Monsen på villspor Böcker, film, media 42
silenhag På tur med Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 9
mickere Nordkalotten 365, et år på tur med Lars Monsen Böcker, film, media 5
JohnnyL Monsen, gör det igen 🙂 Böcker, film, media 16
dalnyn Lars Monsen minut för minut Böcker, film, media 15
Johan123 Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 53
thureb Monsen hundspannskarriär Böcker, film, media 7
Kilo Lima Ingen Grenser med Lars Monsen Böcker, film, media 10
thegedd Lars Monsen Nordkalotten 365 Böcker, film, media 30
seobserver Timra Stuga, gratisbok på engelska Böcker, film, media 1
stranbo Åka vasaloppet på tandemskidor Böcker, film, media 0
Småtärna Serie om Grönland på dansk TV Böcker, film, media 0
isaktamio Kritik på mina video klipp! Böcker, film, media 15
veni Serie på TV Fakta, Alone Böcker, film, media 2
Moga Flora med på vandring: Padda eller e-boksläsare? Böcker, film, media 12
Brune Vita blixten på SVT play Böcker, film, media 2
majjen Publicera samma text på fler ställen? Böcker, film, media 12
Glännman Tips - Ut på tur Böcker, film, media 1
desireman Intressanta personer att följa på instagram? Böcker, film, media 4
laurentiusweg Grundsten På Fjälltur eböcker någonstans? Böcker, film, media 1
Pumba Tipps på föreläsningar dokumentärer mm Böcker, film, media 0
Raskesven Musiken på Nat Geo Wild? Böcker, film, media 0
desireman Nu på söndag på Discovery: 22:00 Uppdrag: Seven Summit Böcker, film, media 0
halvklart till mulet Year of Adventures - äventyrs-TV på lördagar Böcker, film, media 0
Bulgakov Kartor från Michelin- var finns komplett sortiment på nätet? Böcker, film, media 2
Headheretic Bra program på TV10 Böcker, film, media 1
desireman Snygg bakgrundsbild på Kebnekaise? Böcker, film, media 10
Emmma tips på ny fågelbok Böcker, film, media 9
trollstoll vandra på island Böcker, film, media 9
LindLou Hur får man tag på "västerviks föraren"? Böcker, film, media 0
Hallå! Söker tips på filmredigering Böcker, film, media 2
Wolf25 Grundsten - på fjälltur Böcker, film, media 5
Emiliaskersund Vildmarkstidningar på tyska? Böcker, film, media 2
peter1969 Packraft på TV i kväll! Böcker, film, media 5
johre Mount St. Elias på bio? Böcker, film, media 0
plaskdaja Kommentarer på freeride.se Böcker, film, media 0
obbelix Tips på bra pocketbok Böcker, film, media 42
1340 TV tips, Mästarnas Mästare på SVT ikväll 20:00 Böcker, film, media 1
thage Hyra klätterfilmer på nätet? Böcker, film, media 0
plaskdaja TV tips, 7 Summits på TV4 Sport ikväll 19.00 Böcker, film, media 3
KLAGER Ny faktakanal på nätet: Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...