Något löper amok

Sen ett tag tillbaka så löper processorn amok då man är inne på utsidan. Processen Google Chrome är den som drar en massa CPU. Efter ett tag på en sida så lugnar den ner sig, men efter att man bytt ämne eller liknande så är det dags igen. Antar det är nån annons, men det är mycket irriterande då man inte ens kan scrolla som vanligt ibland.
 
Så jag är inte ensam om att ha problem med Utsidan då vad skönt, kör också Chrome i Win 10 och det hänger sig samt segar något jävligt, ofta så kommer felmeddelande att Shockvawe player har craschat och så måste sidan laddas om och ibland kommer det igång och ibland inte.

En annons på sidan är helt galen och det är den från Unionen den lägger sig som ett lager över sidan och skymmer innehållet på sidan och inte följer den med när man scrollar utan ligger statisktkt och omöjliggör läsning, riktigt dåligt faktiskt :-(

Kan tilläggas att övriga sidor jag besöker fungerar bra så felet är på själva Utsidans hemsida inte i min dator.
 
Jag kör med Adblock just pga att all reklam saggar ner så jävligt!
Skjuter inte annonsörerna och sidägarna sig själv i foten när de lägger ut reklam som sänker webläsarna?
 
Jag körde med Adblock, men då jag för ett tag sen bytte från FF till Chrome så installerade jag den inte, tänkte ge sidägarna en chans.
Att de har reklam är en sak, men då den faller in i någon av kategorierna

* börjar spela ljud automatiskt
* stora blaffor man måste trycka bort för att komma till sidan
* käkar ohemult mycket systemresurser

JA då blir ju adblock det enda alternativet till slut.
 
Jag körde med Adblock, men då jag för ett tag sen bytte från FF till Chrome så installerade jag den inte, tänkte ge sidägarna en chans.
Att de har reklam är en sak, men då den faller in i någon av kategorierna

* börjar spela ljud automatiskt
* stora blaffor man måste trycka bort för att komma till sidan
* käkar ohemult mycket systemresurser

JA då blir ju adblock det enda alternativet till slut.

Förslag på annat alternativ: Blir man betalande medlem på utsidan så slipper man en del av reklamen enligt:
http://www.utsidan.se/cldoc/medlemskap.htm

Nej, jag jobbar inte för utsidan men jag betalar gärna en slant för saker jag gillar och därför är jag medlem. Jag tror inte på att allt bra är gratis - man får oftast betala med antingen pengar, tid eller annonser.

/Patrik
 
Jag har full förståelse att man säljer reklamplats för att finansiera sin verksamhet. Men vi som inte har de absolut vassaste datorerna kan bli helt sänkta av all reklam.

Om reklamen bara var en stillbild med en länk så skulle allt vara frid och fröjd, det kan jag stå ut med. Men reklam på sådan nivå att datorn blir helt sänkt går jag inte med på.

Jag använder Chrome på Windows 10 med Adblock.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 
Det kan tyckas att 100 spänn om året är en liten peng att betala för ett forum, men jag är medlem på runt 30 olika forum och communities. Att betala 100 spänn om året för vart och ett av dessa blir en rejäl slant, och ofta har man ingen som helst möjlighet att få pengarna tillbaka om sidan läggs ner eller görs om.

Det är väl därför som de flesta communities idag börjar dö ut och ersätts av grupper på Facebook istället.
 
Windows 10

Jag har haft problem med kombinationen windows 10 och både Firefox och Chrome.

Chrome ordnade sig utan att jag behövde göra något.

I Firefox var jag tvungen att ändra på när vissa moduler körs och inte för att Flash player inte skulle krascha hela tiden.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...