Söker bok/filmtips om kite

Hej!
Har provat kite med skidor på Stprulvån men i mitt sydöstra hörn av Sverige är det sällan så mycket snö men hyfsat ofta is och långfärdsskridskor har jag ju. Funderar lite på att köpa en liten kite och testa när isen ligger.
Finns det några bra instruktions-böcker eller -filmer om kite?
Helst på "kallt vatten" (dvs snö eller is) men i värsta fall även om flytande vatten som underlag.

Har googlat men inte hittat något...

Jag behöver inte tips om att gå kurs, har gått kurs och vet var jag hittar mer kurs om jag vill gå mer kurs - nu är det böcker och filmer jag vil ha tips om...

Tack på förhand!

/Patrik
 
Känner inte till några rena instruktionsfilmer, det är dåligt med bara snowkite filmer i sig. Det finns lite tips o texter på kite.no som är en av de bättre kite-sajterna. Sedan finns det rätt aktiva forum på sajter som kitenation.se tex där du kanske kan få lite tips iaf på specifika frågor.

Du kan ju fundera på att hyra kajt med för att testa på is tex. Dock det är ju rätt beroende på var i landet man bor. Känner inte till några neråt Blekinge trakten tyvärr.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...