Tränar för Alpin klättring +6.000m inom 6mån och loggar träning i Endomondo ?

Hej, jag letar efter någon i Norden (helst Stockholms området) som tränar inför en Alpin klättring +6,000m inom 6 månader, och loggar sin träning i Endomondo. Jag ska klättra Dhaulagiri 7 i Nepal (Dolpo) i Sep med Hi on Life, och min tränings motivation går lite upp och ner för tillfället. Det skulle vara kul att hitta någon som tränar bra, ca 12-15h/vecka, mycket vandring med ryggsäck, backträning, rodd, dra viktsläde, marklyft/benböj, etc etc, och sedan loggar allt detta i Endomondo. Det skulle säkert hjälpa min motivation, och jag är även intresserad av hur man identifierar överträning. Har läst om HRV (HeartRateVariation) som Polars H7 med Android App ger ett morgonvärde på, eller kanske ett förhöjt morgon Vilopuls värde räcker för att se om man ska ta det lite halvlugnt med träningen just den dagen ? Svenska eller Engelska är OK, helst i Stockholm men Norden är också OK. Jag gjorde ett distans test på Sörmlandsleden från Björkhagen(1) till Järna(10) May 5-6 på 27h18, och tidigare 52 summits på HammarbyBacken på 12h, och vill gärna hitta nya tester, få inspiration av andra som tränar inför Alpin klättring. Jag kan säkert hjälpa / komma med inspiration också ... ;-) Hoppas det finns fler som tränar och loggar i Endomondo !
 
Training for Alpine summit above 6.000m

Hi, I'm using wider search parameters to find someone that is training for an Alpine summit of +6.000m. You are also:
- logging your training in Endomondo (or RunKeeper / FunBeat)
- planning to summit during 2016
- training more than 10 h/week
- the majority of your training is hiking with backpack and a lot of walking in hills (like in Stockholm = Väsjöbacken & HammarbyBacken)
- trying to find milestone events / small competitions to validate your performance (and maybe need some creative input on what to do ... ?)

Do you want to discuss training (some based on Steve House TftNA) ? Do you want to get some creative input & training challenge ?

I'm climbing Dhaulagiri 7 in Nepal(Dolpo) in Sep, and I need to get challenged ... is there any official Personal-Best at HammarbyBacken for 6h or 12h, on how many summits done ? with or without backpack ? Any other Personal-best for alpine climbing in Stockholm ? Appreciate any input from you, that can help my motivation right now. Thx !
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...