pålägg vintertid...?

Har sökt i trådarna o ej blivit vettigare. Kaviar? Nä, tack. Korv? Kött blir oxå hårt i -20C, och två vegetarianer skulle inte uppskatta det.
Mao söker jag beprövade tips för pålägg på knäckebrödet.
Hur gör ni som går på vintertur? Skippar ni bröd o pålägg eller meckar ni med att steka upp brödet o tina pålägget bredvid köket medan d e igång?
Jag vill helst ha något snabbt o lätt. Matberedningen ska ta så lite tid som möjligt, är tanken - det måste ju hinna skidas oxå :).
Det är endast påläggstips jag e ute efter. Resten av skalan har jag inga problem med. Tack på förhand.
 
inpackning

Jag har inte upplevt att varken mina mackor eller pålägg fryser.

Lägger man i ryggsäcken mot ryggsidan med lite av förstärkningsplaggen runt sig så blir det inte så kallt... Även om det skulla vara -20 i luften.

/ATW
 
Visst är det så. Men vid base-campresor har jag inte ryggan på mig. Och att springa/skida omkring med mackor för 5 pers för 7 dagar innanför jackan blir obekvämt. Antar jag.
 
på tub

På tub finns massor av varianter, kanske svårt om vegetarianerna är väldigt renläriga då det väl är baserat på mejeriprodukter.
Min personliga favorit är fjällbrynt messmör, den gula tuben. Jag vet inte hur den reagerar på riktigt stark kyla men då man mekaniskt klämmer ut den tror jag det går att lägga en påläggssträng även i då det är bistert.
Funkar finfint på knäckebröd typ wasa sport enligt mina smaklökar.

/Patrik
 
Eller så brer man alla mackor hemma. Hade med mig 80 st färdigbredda till Sarek en gång. Liite sega sista dagarna men otroligt bekvämt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan123 Nyttiga och goda icke-animaliska pålägg till smörgåsen? Friluftsmat 23
anojak pålägg Friluftsmat 11
mia22 Pålägg? Friluftsmat 14
Lunchförslag-vintertid ?? Friluftsmat 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...