Isklättring dubbla yxor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-02-03, 18:12
baddog baddog är inte uppkopplad

där

Kolla direkt med Ravelik (www.raveltik.cz) eller kanske Northstar i Gällivare, www.northstar.se. Eller googla runt lite. Finns säkert nån tysk sajt som säljer dem.
Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 20:57
red_tag2002 red_tag2002 är inte uppkopplad

Hur är ergo på lättare is?
Svara med citat
Gammal 2013-02-18, 09:26
Adam K Adam K är inte uppkopplad

ergo-typ yxor på lättare terräng

Jag har ett par gamla Grivel 'hanndkaps'yxor, och det funkar bra så länge det är isklättring. Om det är vädligt flackt och snöblanad is så håller jag dem i övre greppet och mer trycker in dem i ytan. Skulle inte ta dem på en alpin sluttning, men jag har sett bilder på folk som tar åtminstone Nomic på sådant, tex Ueli Steck på Egiers nordvägg...

Jag har inte några fruitboots, men om syftet är att klättra is och eller mix på ett lite sportigare sätt så rekommenderar jag sådana, nedåt halva vikten på foten, och bättre rörlighet. Nobrainer för mig
(Förutom för mig själv, jag har ett par bra singelskor med järn och klättrar inte så mycket längre )
Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:54

Då väcker vi liv i den här tråden igen.. De som sitter bäst på mig av de jag testat är nepal evo och trango prime. Trangon lite tightare framtill. Hälen är i stort sätt edentisk. Vad bör jag välja och varför? Fler alternativ till mina breda fötter?
Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 21:40
kjpil kjpil är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av red_tag2002 Visa inlägg
Då väcker vi liv i den här tråden igen.. De som sitter bäst på mig av de jag testat är nepal evo och trango prime. Trangon lite tightare framtill. Hälen är i stort sätt edentisk. Vad bör jag välja och varför? Fler alternativ till mina breda fötter?
Skulle gissa att evo är varmare och slittåligare men att trango känns mer teknisk. Båda är bra skor. Jag klättrade 2,5 år med trango evo light, relativt bra rörlighet, men de har för mkt slitage. Köp det som känns skönast
Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 23:27

Det blev trango prime och ett par petzl lynx
Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 02:01

Citat:
Ursprungligen postat av red_tag2002 Visa inlägg
Det blev trango prime och ett par petzl lynx
Och igår anlände 2 st petzl ergo från Spanien :D ut i regnet var det va?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.

Logga in

Tips!