Gissa position

Ser ut att vara mycket vide på sluttningen därborta. Jag tänker då på Máhttoajvve i östra Padjelanta. I så fall borde fotografen stå i trakten av Låvdajávrásj.
 
Där hade jag en god portion tur! Men videt på den här sluttningen hör till det värsta jag har plöjt igenom, i åskregn dessutom.

Vinter igen. Varifrån kommer vi och vart bär det hän?
 

Bilagor

  • Fjällen april 2016 032.jpg
    Fjällen april 2016 032.jpg
    29.8 KB · Visningar: 325
Du är absolut i rätt område, men jag är ändå inte helt nöjd med svaret. Om du (eller någon annan) gör lite justeringar så blir jag gladare!
 
Nu finns det nog bara en variant kvar. Vi kommer åkande i Unna Reaiddávággi på väg från Unna Räitastugan (sorgligt förfallen då 2016) på väg mot Nallo. Där skuggan ligger över snön till vänster i bild svänger vi höger och ner i dalen.

Jag tycker att både Henning och Mathias kände igen området så en av er kan väl bjuda på en ny bild!
 
Håller med Enok och Henning om att bilden snarare är tagen i Stuor Räitavagge mot norr. Unna Räitavagge går i NV riktning och man ser inte den vyn du visar därifrån.

Bifogar två bilder. Den första i Unna Räitavagge strax innan det börjar gå nedför mot Nallo och den andra lite närmare Nallo på sluttningen av Räitatjåkkas utlöpare i NV 1333.
 

Bilagor

  • UR.jpg
    UR.jpg
    19.5 KB · Visningar: 215
  • Nallu.jpg
    Nallu.jpg
    28.3 KB · Visningar: 209
Vi åker längs dalen mot nordväst, längs den rekommenderade (rödprickade) färdvägen, med dragning mot dalens norra sida. Vi har hunnit ungefär till de tre bäckarna som kommer nedför sluttningen av 1825, som också anas till höger i bilden. Så jag tycker vi är kvar i Unna R, men ok, vi har inte så långt kvar till Stour R. Kanske jag borde ha gett Henning rätt från början, men jag ville gärna få med vår startpunkt i svaret!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.