Web-tv Ute

Äntligen!

Äntligen fick jag till eld inom rimlig tid med eldstålet. Bara din förtjänst! Fast jag tog bågfilen istället, yxan är jag för rädd om. Ska prova grensågen nästa gång, då blir det hela mer meningsfullt ute! Stort tack! Anna
 
Eldstål + Bågfilsblad + Tampong gör att det blir lätt att göra upp eld om man nu är utan tändstickor. Tampongen kommer ju dessutom i ett fuktskyddat emballage så det är perfekt.
 
Tack för uppdateringen som gjorde att en färsking som jag upptäckte den här tråden och dina underbara filmer. Nu har jag att göra på nätterna ett tag.
icon7.gif
 
Härlig inställning till friluftsliv och till att prioritera att vara ute. Med enkla medel. Mycket att lära för många, inte minst för mig själv.

/Birger
 
Härlig inställning till friluftsliv och till att prioritera att vara ute. Med enkla medel. Mycket att lära för många, inte minst för mig själv.

/Birger

De största friluftsmänniskorna och vandrarna i modernare delen av tiden är väl luffarna? Dessa hade en filt och en stekpanna i konten om jag fattat någorlunda rätt. Vi har nog alla en del att lära av dessa levnadskonstnärer.
 
Underbart! Så fint med lite hederlig "bara-vara-ute-och-njuta-bushcraft-inställning"! Och finsk senap och muurikka. Vad kan man mera begära? :)
 
"En säck ska va en säck" sa du i Ute 5. Håller helt med! En gång i tiden körde jag motorcykel i Australien och hade en ryggsäck med blixtlås runt hela ryggen. Tydligen hade jag slarvat och dragit fast den upptill i stället för nere i hörnet. Medan jag körde "hackade" blixtlåset upp sig och packningen började trilla ut utan att jag märkte det. Det blev att åka tillbaka och plocka grejer ur diket hela 50 kilometer. Någon annan hade också hittat mina prylar för allt fanns inte kvar. Kameran var kvar men totalkraschad.

Jag håller också med om att man inte behöver ha en massa proffs- och märkesgrejer för att vistas i naturen. Oftast nöjer jag mig med en 2x3 m presenning även när jag ska sova ute. Det funkar bra för mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
raderad04 Ralston är ute igen! Överlevnad 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...