Väldigt billig Kona Sutra. Vad är det som inte stämmer?

Pakethållaren ser udda ut.

Annars är det nog en prisvärd cykel om ramen håller vilket jag i och för sig inte har någon anledning att betvivla. Men jag har inte googlat vilket du bör göra.

Thure
 
Vad som påverkar priset mest på en cykel är alltid komponenterna ex. vilka växlar, bromsar, hjul etc det är. På denna Kona sitter ex en mix av enkla Shimano komponenter vilket gör att priset i sig blir lågt. Både Hays och Shimano är bra grejor, men man väljer nivå som med det mesta. Kolla här så får du lite hjälp: http://www.teamsportia.se/tips-rad/cykling/utrustning/vaxelguide-for-cykel.

Prova också att googla på modellen efter reviews och tester så får du nog mer detaljer kring denna modell.

Lycka till!
 
Tänkte lyfta frågan igen

Någon som köpt cykeln och har ett utlåtande?
Håller med om att pakethållaren ser skum ut, men bör väl gå att ersätta med något riktigt. Priset är ju bra jämfört med 2017 års stålramsmodell på 15k.
 
Jag har en Kona (annan modell, samma prisklass) som jag är otroligt nöjd med. Används så gott som dagligen 7-8 månader om året. Cykelglädje och ingen rost (till skillnad från Meridan som jag köpte till min dotter. Skitköp!)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.