Österrike

Backigt, relativt billigt, vackert land, kan regna som fan i många dar om man har otur, trevliga men en del är kantiga och trötta på utlänningar & turister.

Finns mkt bra & mysiga Zimmer att bo på, överallt. Många stora vägar har väldigt mkt trafik och är inte lämpliga för cykling, det finns en del bra cykelleder, att föredra om dom leder åt rätt håll.

Stroh-rom och cola hjälper bra - Enjoy !!
 
Senast ändrad:
Är nu hemma efter min cykelresa och så här blir min summering av Österrike. Det var nog det bästa landet att cykla i av dom länder jag cyklade igenom, det var även det mest utmanande landet att cykla i då det var en del berg att ta sig över. Skulle vilja påstå att det var liiite dyrare jämfört med Sverige (Polen var det billigaste landet under resan.) Träffade mycket hjälpsamma österrikare men även en del kantiga. Överlag var dom engelska språkkunskaperna extremt låga. Det som var mest frustrerande var att dom likställde VISA kort med kreditkort och tog inte emot kortbetalning utan kontanter var det som gällde. I övrigt hög standard, allt var välvårdat, kände mig trygg i trafiken, vägarna höll en mycket hög standard och jag behövde aldrig cykla på större vägar än landsvägar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.