Divemaster

Hej,
Jag har gjort något riktigt dumt, eller nått. Jag har sagt upp mig från mitt "toppjobb" på Microsoft och har dessutom sagt upp min lägenhet. En total återställning till det osäkra. Allt detta för att börja jobba som Divemaster i Hurghada. Bra, dåligt? Ingen aning, jag har aldrig varit där nere. Har hört att det är bra dykmiljö där. Någon som har gjort liknande?, låt mig höra er berättelse.

Jag är dessutom lång. Kan en dykare som är 2meter bli en bra sådan?
 
har du fått ett "toppjobb" en gång så får du det igen om du vill, sånt får man inte till skänks, sånt tar man.. jag har själv gjort liknande grejer och det är lätt att återställa till "safe mode" igen om du vill men andra hållet som du valt nu är svårare när du får familj och barn.. att åka iväg o jobba som DM är en riktig skitpuck, satsa på att ta instruktörscert när du e nere annars blir det mycke skitjobb.. det finns inget med din längd som påverkar din förmåga som dykare.
 
Hade tänkt att komplettera det efter DM kursen. Ska göra ett internship nu om någon månad.Lyckas jag med goda resultat, så blir det jobb.
Antar att det finns mängder av trådar här om dykarutrustning, ska kolla runt lite.

Än så länge är jag både singel och barnfri (förhoppningsvis). Har inga lån eller något annat som binder mig till att stanna kvar i sverige. Jobba som dykinstruktör, vad ger det i ingångslön?
 
Än så länge är jag både singel och barnfri (förhoppningsvis). Har inga lån eller något annat som binder mig till att stanna kvar i sverige. Jobba som dykinstruktör, vad ger det i ingångslön?

nu var det länge sedan jag jobbade utomlands men det räcker till husrum, mat och party.. inte mer.. vill du tjäna pengar så stanna hemma, att jobba som instruktör är enligt mig ett av dom bästa sätten att resa och leva utan sparade pengar, det finns ofta jobb om man är lite om sig och kring sig..
 
Betalning som instruktör vet jag inte, men divemaster i Thailand (ytterst ovetenskaplig undersökning baserat på en enda person) gav inte mer än 1200 b/dag frilans. Motsvarar väl ca 200 svenska. Å andra sidan lever man billigt och får dyka gratis....
 
Hade tänkt att komplettera det efter DM kursen. Ska göra ett internship nu om någon månad.Lyckas jag med goda resultat, så blir det jobb.
Antar att det finns mängder av trådar här om dykarutrustning, ska kolla runt lite.

Än så länge är jag både singel och barnfri (förhoppningsvis). Har inga lån eller något annat som binder mig till att stanna kvar i sverige. Jobba som dykinstruktör, vad ger det i ingångslön?

Hej Andreas,

Det skiljer sig väldigt mycket från ställe till ställe.
Jobbade 2006 som instruktör i Thailand, hamnade på ett bra dykcenter och kom in i deras pool med få instruktörer. Tjänade 20 000 kr netto i månaden, dock jobb 7 dagar i veckan och inga 8 timmars dagar.

Som divemaster tjänar man inte speciellt mycket och finns ett överflöd av duktiga divemastrar eller instruktörer som vill guida.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emelie_89 Jobba som Divemaster i Thailand Dykning 3
Mr_Mac Att jobba som divemaster utomlands!? Dykning 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...