först

är ju alltid kul att vara. Frågan lyder, vad använder folk för kameraväskor i olika situationer? Själv har jag många kilo kamera bestående av Eos 5, vidvinkel-, standard-, och ljusstark telezoom ,blixt osv.
Rymms allt i en Lowepro Orion AW? ngt annat förslag? användningsområden- klättring och skidåkning. Alla tips och tankar mottages med glädje

erik
 
uhhh

Jag förvarar alla mina grejor i en ryggsäck, objektiven har jag i klassiska runda skydd som jag har tejpat ihop och satt etikett på. Kamerorna skyddar jag med en mindre väska som man även kan sätte i bältet, jag har glömt vad den hetter.
 
Lowe

Jag har själv en Lowe...nånting. Den största modellen. Funkar utmäskt, har inte fyllt alla fickor men där får man ner lite mat, en jacka mm. Men jag tror Tamrac har bättre kvalitet, men det är bara en gissning
 
Ny väska

Hej!
Snowboardföretaget Burton har i år kommit med en ny ryggsäck som riktar sig till fotofreaks.Grymt bra och bekvämt bärsystem.Stor och rymlig.Riktar sig till den som antingen har med sig mycket prylar ut och eller vill ha med sig annat samtidigt.Annars är ju en insats aldrig fel.Lågt pris och bytbar mellan olika stora väskor.
Per
 
Länk till burton

Låter spännande! Har du en länk till deras sajt eller nåt så man kan spana in den?

/David - Utsidan
 
fixa själv

En bra foto väska bör vara smidig att ha med, snabb att öppna så att utrustningen blir lätttilgänglig. Den skall skydda mot regn, snö och sand och stötar.
Jag använder en magväsk typ, som rymmer kamera, med grund objektiv samt några rullar filmen och tillbehör.
Resterande utrustning och objektiv samt stativ bär jag i en ryggsäck med övrig friluftsutrustning.

Man enkelt fixa en egenhändig fotoväska, med billig liggunderlag, limm och kraftigt tyg.
Klipp, skär vik och limma liggunderlaget till önskade väskor eller fodral, man skräddarsyr storleken beroende på kamera- objektivstorlek.
Kläväskorna utvändigt med kraftigt tyg, typ,cordura. Insidan kan kläs med vindtyg.

Sy fast spännen till lock bärremmar etc.

Lycka till

Jean
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...