Bohemians switzerland nationalpark i Tjeckien

Har hittat en nationalpark i Tjeckien som ser grymt ut. Blev riktigt sugen på att åka dit. det är ca 130 mil dit så bilen funkar fint för det ändamålet tror jag. kan ju antigen sova i bilen eller tälta .

Finns det möjligtvis någon som varit där? vore kul om det var det som kunde berätta lite om stället. Tycker det var svårt att hitta info om det (dålig på att googla) hittade mest en massa tjeckiska sidor som är obegripliga för mig.

Som sagt. Finns det någon som varit där eller vet något om stället så skriv gärna ett par rader :)
/andreas
 
Var där för två somrar sedan och vandrade i två dagar. Väldigt häftig natur med speciell geologi och stora bokskogar. Var beredd dock på att det är ganska upptrampade stigar med många turister, så som skolklasser och familjer, så inte riktigt bästa stället att åka till om man vill uppleva naturen för sig själv, men det fanns partier som låg lite ödsligare till, kanske hade det gå att vika av in på mindre leder, men tyvärr hade jag ingen tid till det. Bra korv och god öl går att köpa överallt och finns stuguthyrning på lite olika platser, vilket är billigare än generellt i Sverige.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...