Dykhus,erfarinheter?

Tacksam för ev bra/dåliga erfarinhetbyte om Ewa-marine dykhus VDT för NV-GS250 eller andra liknande modeller, alltså ner till 10 m djup.
 
EWA housing

Hej!
Kanske inte sa mkt hjalp, men dok me en kille som hade en av EWA "plastfickorna", han fragade mig som divemaster om jag tyckte att han kunde anvanda det och kan bara saga - hur mkt ar din kamera vard for dig? Det slutade med att han tog med det och snorklade och det funkade i alla fall.
JAG skulle inte riskera det.....
Principen med en ficka funkar inte riktigt med att dyka ned ens 10m. Du behover ett hart skal for att kameran inte ska krossas.
Om du verkligen ar intresserad av att ta bilder under vattnet - investera i en kamera som du kan kopa ett riktigt housing till!
Lycka till!
 
psst

går bra att bygga egna hus . har själv byggt till både digital system kamera eos 350 och till flera video kameror till video kamererna har jag inte haft någon genomförnig alls utan startat filmen innan dyket och redigerat på dator efteråt då får man med alla snabba fiskar som simmar förbi som man annars hade missat..
 
Tack för delad erfarenhet!

Äntligen fick prova själv Ewa-Marine plastpåse med min mini-dv kamera NV-GS-250 på Gran Canaria - den funkade iaf på 8-meters djup med en vikt på en kilo förstås.
Ställde in kamaran manuellt på 1,5m, och slog på - filmade hela bandet ca 54min.
Man behöver bara kolla då och då att objektivet siktar rakt fram.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.