Övningsskjuta

Jag har i planen att ta jägarexamen, en kurs som sträcker sig på 11 tillfällen. Nu undrar jag hur man hittar någon man kan övningsskjuta med för att få träna och behöver jag ha statligt jaktkort eller så för att övningsskjuta eller är det bara för personen att stå med?

Tilläggas ska väll att jag aldrig hållit i ett gevär tidigare.

Informera gärna en gröngöling.
 
Det brukar ordnas i kursen för jägarexamen, då kommer du kommer att få tillfällen på skjutbana med lånevapen under uppsikt för att lära dig grunderna.

Efter som du vet vid hur många tillfällen man träffas under kursen, då borde du veta vem som håller i den aktuella kursen och kan bolla frågorna direkt mot kursanordnaren.
 
Inget jaktkort krävs för skytte på bana, så det är lugnt. I övrigt håller jag med greendanger, det här är frågor kursledaren borde kunna hjälpa dig med.
Dock skulle man väl annars kunna tänka sig att någon skytteklubb borde vara den rätta platsen att vända sig till om man vill få möjlighet att testa lite.
 
Om du väljer att anmäla dig till kursen så är jag helt övertygad om att du kommer att få all nödvändig info vad gäller dig och din skytteträning.
Ha det så trevligt och lycka till.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...