Paddla kajak i Halmstad?

Var på en kajakkurs i Helsingborg i helgen och fick verkligen mersmak för det här med paddling, mycket tack vare den skräckblandade förtjusning som vågorna gav :). Sen var vi ett bra gäng (som inte kände varandra sedan tidigare) som kom mycket bra överens och hade skoj ihop, det är ju också en bidragande faktor för om det är kul eller ej.

Dessvärre verkar det vara dåligt med paddlingsutbud i Halmstad där jag bor (eller är jag helt enkelt dålig på att hitta det). Halmstad Kanotklubb's hemsida är ju rena skämtet, står varken bu eller bä om nånting där. Får intrycket att de inte anordnar kurser, turer, utflykter och liknande för vuxna, bara för yngre? Hade tyckt det vore skoj att komma med på nån slags nybörjartur, eller kanske hitta nåt trevligt gäng man kan ge sig ut då och då med (som inte ligger på elitnivå...). Alla tips är välkomna!
 
Senast ändrad:
Hej,

Håller med om att det är klent med Halmstad kanotklubb. Har vid ett par tillfällen försökt kontakta dem för kurser och träning men antingen svarar de inte eller har de bara knatteverksamhet.

Själv har jag just börjat paddla i Halmstadtrakten. Laholmsbukten har fina vågor om man gillar surf!

Fredrik
 
Kajak i Halmstad

Jag bor i Halmstad och har paddlat kajak i många år och är med i kanotklubben. Halmstad KK är en utpräglad racingklubb precis som ni förstått, inställningen till långfärdspaddling är positiv men det finns ingen organiserad verksamhet på den fronten.

Klubben har kajaker som lämpar sig utmärkt för paddling i havet, man får använda dem om man går in i klubben.

Jag har skickat e-brev till er båda på den här diskussionstråden och hoppas att vi kan träffas för att odla vårt gemnensamma intresse långfärdspaddling.

Om e-breven till er inte har fungerat kan ni kontakta mig via Utsidan.

Torgny
 
Halmstad KK

Jag bor i Halmstad och har paddlat kajak i många år och är med i kanotklubben. Halmstad KK är en utpräglad racingklubb precis som ni förstått, inställningen till långfärdspaddling är positiv men det finns ingen organiserad verksamhet på den fronten.

Torgny

Har väldigt positiva erfarenheter fr HKK i somras, då de fö hade kurser även f vuxna. Klubbarnas hemsidor é sällan ngt att hänga upp sig på, bättre att ringa el gå ner & prata m dem direkt.
// Ingela
 
Testdag - kajak

Hej!
För den som är kajakintresserad så anordnar Go Nature en Kajak- testdag i Tjuvahålan, Tylösand
tisdagen 19.e maj kl 16-19. Bara att dyka upp om man är nyfiken och vill prova!
 
kajak i Halmstad

Jag hade också gärna följt med på kajakpaddling. Har mest paddlat i Östergötland innan men har flyttat till Halmstad nu och hoppas på att kunna paddla även här. Paddlar i lugnt tempo för naturupplevelsen och ros skull. Har inga kajakkompisar här och känner inte till hur möjligheterna ser ut för paddling i Halland heller. Typiskt att man inte kan komma på tisdag då. Hoppas att det kommer fler möjligheter!
 
kajak i halmstad

Vi är ett glatt gäng i friluftsfrämjandet, nissadalens lokalförening som paddlar regelbundet. Vi har köpt in några kajaker och vissa har egna. var ute senast idag och surfade i haverdal.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
K-E Lindblad Hyra kanot i Halmstad / Simlångsdalen Halland 3
sladdis Kustled halmstad-Falkenberg Halland 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...