Skytte med stöd.

Sitter just på Ett älgpass med stora vidder runtomkring. Vanligen tar jag med mig ett skjutstöd som är reglerbart och med ett ben. Har denna helg glömt det hemma så jag har fått tagit Björkkäpp I skogen. Funkar ju i stort sett lika bra. Tar käppen tillräckligt lång för att kunna reglera höjd genom att greppa med handen för olika höjd. Just här tog jag även två kämpar för att kunna ta två bens stöd om det finns tid till det. Stöd på ett ben är överlägset frihand och stöd på två ben ännu bättre är det fungerar. Eftersom Älgstammen här i sydJämtland gått ner oroväckande mycket Är jag rädd att det här kanske bara är en fin fika stund.

Bosse
 
Remstöd är undervärderat som snabbstöd och skjutbänk optimalt. Skjutkäpp är klassiskt och benstöd är långsamt men med övning välskjutande. Alla stöd är bättre än utan.

go tur
 
Ett annat sätt är att knyta en lina/rep/skärp etc. löst runt ett träd/påle/stolpe etc. nära ditt "pass" och trä in pipan i öglan och vrida runt geväret till det känns stabilt... nackdelar är att du har en begränsad skjutvinkel och det tar några sekunder att lossna geväret. Men grymt bra skytte får man...

Mvh troswe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lam81 Träna skytte inomhus Jakt 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...