Välkomna!

Ja, det var ju jag som bad om det här forumet, så jag tar mig friheten att hälsa välkomna (även om det såklart är våra vänner på Utsidan som gjort allt jobbet).

Jag bor sedan inte alls länge i Varberg (inflyttad från Göteborg) med fru och dotter på drygt ett år(allihopa utomhustokiga). Eftersom vi gillar det vardagsnära friluftslivet minst lika mycket som de stora äventyren, så hoppas vi det dyker upp fler som vill ut och leka, eller för den delen bara prata om det här på forumet.

Ett litet exempel på en miniäventyrsrapport kommer strax.

Ha det gott i vinterstormarna så länge!

MVH /Erik
 
Små äventyr är också stora!

Hej!
Är nybliven medlem och hittade precis detta forum. Längtar ut i naturen, det har varit alldeles för lite av det på sistone. Har två små barn så jag håller nyfiket utkik efter vad som är på gång! /Christina
 
Tack för initiativet Erik. Har sneglat lite åt hallands-forumet ett tag, men jag ska försöka bättra mig och göra lite mer än så framöver.

Bor i Falkenberg själv, har en förkärlek för klättring i alla dess former och skidåkning, (så varför jag bor i falkenberg kan man med fog fundera över .. ;) ) Stora berg får mitt hjärta att slå lite extra hårt, men däremellan njuter jag av de vardagsnära hundpromenaderna och träningsrundorna på cykel och till fots.

Har gått och lurat på en kustvandring från Halmstad upp till Falkenberg. Styvt 3 mil och man borde kunna sy ihop en vandring som istortsett helt håller sig invid havet. Enda stället som ser ut va ett hinder är Suseåns mynning som man antingen får vada förbi ute i den grunda zonen (varma sommardagar funkar det nog, men jag skulle föredra att göra det vid sidan om badsäsongen för att inte behöva knö sig fram bland alla badgäster..) eller vandra en bit in i landet för att komma åt en bro. Finns iofs ett naturreservat man kan knata igenom om man ändå behöver avvika från kusten, men lite vid sidan om själva idén blir det, liksom lite längre. En liten enkel hängbro (om den är lite asketisk o spännande gör inget tycker jag ;o) )eller dyl. nära suseånsmynning skulle vara en suverän lösning för att knyta ihop en vacker kustled mellan Halmstad o Falkenberg, får se o man kan lobba för en sådan sak kanske.
/Jörgen
 
Låter som en intressant vandring Sladdis. Jag bors jälv i Halmstad och har stötvis gjort flera av de sträckorna osm ingår i Halmsatd Falkenbreg på kusten som ledare och ungdom i FF.

Om du får för dig så hör gärna av dig.
 
Hej!

Jag ser att det inte har varit mycket liv på forumet sedan ett tag.
Jag är helt nyinflyttad till halmstad och tänkte skaffa nya bekanta/vänner. Är en 28 årig tjej med sambo. Båda gillar friluftsliv, vandring, men är lite för lata :).
Kan ni tipsa om något bra i Halmstad? vad kan man göra här, vad är det som gör Halmstad ett kul ställe?
Vi reser mycket, men tycker att det är svårt att hitta resekompisar. Hur ställer sig halmstadbor till resor ?:)

Ha det bra
Erika
 
vandring runt halmstad

gå in och kolla vandra.nu ett glatt gäng som är ute varje söndag på längre och kortare turer.
 
Har varit mycket kring suseåns mynning både för fiske och friluftslivets skull, och tänkte på saken att båttrafiken på sommaren är väldigt stor. tror inte att någon bro är aktuell för tillfället, känns inte så ifall tyväär :(
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...