Farlig fritid

Vet inte om någon såg "Farlig Fritid" igår men det känns som lite tveksam blandning av underhållning/tragedi som SVT/UR försöker sig på. Ridöolyckan blandat med Klas Ingesson och en motorsåg funkar i alla fall inte för mig. Kunde inte heller se att något nytt om själva olyckan framkom. För den nyfikne så går programmet att se på nätet (Ridö upphugget och kan ses i början i några minuter och sedan fortsätter det ca 17.30 in):

Länk till programmet:

http://www.ur.se/MediaPlayer/Templa...uctID=140236&ProgramProductID=140246&Media=tv

-Palle
 
Det är väl bra ett de lyfter fram riskerna med is vistelse. Men en olyklig kombination är det definitivt. Vet inte heller riktigt vad syftet med inslaget är....lite sjukt att blanda ren underhållning och en tragisk olycka som det görs i programmet.
 
Farlig Fritid

Mycket bra filmat - och det är framför allt skridskoåkningen och det ljuvliga ljudet från skridskorna man ska lyssna till! Ljuvlig musik på den vackra och storslagna Mälaren! Man måste bortse ifrån att de (SVT) blandat ihop den tragiska olyckan med underhållning, vilket jag inte tycker passar in i reportaget! Och så det förförliga fortsättning följer...

Bortser man ifrån allt detta, så är det en rejäl aptitretare för en friluftsmänniska som älskar att vara ute på de fria vidderna! Det är så jag såg programmet, inte med tanke på att analysera. Olyckan är utredd, och det finns väl inget mer där att tillägga, antar jag!?
Njut av filmen och hoppa över de övriga inslagen, vilket jag gjorde, eftersom jag hade spelat in den!

Inge en friluftsälskare!
 
en rejäl aptitretare för en friluftsmänniska som älskar att vara ute på de fria vidderna!

En dödsolycka med två döda, hur kan detta va en aptitretare? Känns som en olycklig sammanblandning. Jag förstår inte syftet med programmet, var det att belysa olyckan och då hur man kunde ha undviket denna så fick i varje fall jag inga svar. Var syftet nåt annat så ställer jag mig frågande till det?

MVH Ebbe
 
En dödsolycka med två döda, hur kan detta va en aptitretare?
Tyvärr måste du ha missuppfattat min text, eller så var jag väldigt otydlig! Min aptitretare var och är skridskoåkningen och ljudet från desamme! Det var det jag njöt av, inte av dödsolyckan! Den är tradiskt, och inget man njuter av! Hoppas att jag nu har varit mer tydlig!
Hälsar
Inge på väg till Hälsingland för bla skridskoturer!
 
Nej då, du var inte alls otydlig, men det jag menar är att man kanske inte skall ha en sån här tragedi som underlag för ett underhållningsprogram. Tar man upp ämnet så tycker jag man skall ha en betydligt djupare diskussion kring säkerheten.

MVH Ebbe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Farlig räddningslina? Långfärdskridsko 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.