Fjällkartan som plansch/tavla

Du kan nu ladda ner Fjällkartor från min sajt, se http://www.utsidan.se/blogs/ornsatrarn/svenska-fjallkartan-i-rasterformat-for-nedladdning.htm. Om du skriver ut dem i skala 1:100000 så blir de upp till en meter stora. Kan göras via postorder eller hos något lokalt tryckeri.

Du har tillfört värde genom t.ex. genererade .kmz-filer. Då jag inte vet om Lantmäteriets licens CC-BY då ger dig någon bestämmanderätt över filerna tänkte jag kolla med dig om det är okej att dels distribuera filerna, dels modifiera och därefter distribuera filerna.
 
Värt att tänka på är väl dock att de som driver såna där tjänster ibland är noga med att vara säkra på att de inte begår upphovsrättsbrott. Bara för att DU har rätt att skriva ut kartan är det inte säkert att en tredje part har rätt att göra det åt dig.

Så det kan vara bra att se till att ha dokument som visar att man faktiskt har rätten att be dem göra utskriften.
 
Du har tillfört värde genom t.ex. genererade .kmz-filer. Då jag inte vet om Lantmäteriets licens CC-BY då ger dig någon bestämmanderätt över filerna tänkte jag kolla med dig om det är okej att dels distribuera filerna, dels modifiera och därefter distribuera filerna.

Lantmäteriets licens CC-BY innebär i korthet att du kan göra vad du vill med kartadata, även för kommersiella ändamål, om du talar om varifrån du fått data (dvs Lantmäteriet) och om en bearbetning skett. Detsamma gäller om du vill sprida eller bearbeta de kartor jag gjort (licens CC-BY). Om du vill sprida kartorna som de är eller göra bearbetningar så ange mig som källa.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.