• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Turskidvänner för en skidtur över påsken 2020

Hej allihop!

Jag söker intresserade turskidvänner för en skidtur över påsken 2020 (v15-v16). Jag siktar på är en tur i norra Lappland utefter vinterleder och med boende i stugor. Mitt huvudalternativ är start Ritsem och avslut i Vakkotavare. Turen är tänkt att gå Ritsem – Sitasjaure – Hukejaure – Singi – Kaitum - Teusa – Vakkotavare. Med en eller två dagar extra i reserv eller för dagsturer kring någon stuga. Alternativt inga extra dagsturer utan boende och middag på Salto som avslutning. (Annakari Karlsson på Utsidan har beskrivit en liknande tur här: https://www.utsidan.se/cldoc/pa-glid-med-guldkant.htm).

Dig/ni:
Jag söker antingen en eller flera att åka skidor med - om ni är en redan etablerad grupp som kan tänka er att ytterligare en medföljer går det också bra för min del. Ålder, kön osv. spelar ingen större roll - det viktigaste är glädjen för naturen och att du/ni har erfarenhet av vinterfjäll och skidåkning samt en seriös och positiv inställning. Lite humor skadar inte heller.

Om mig själv:
En kortfattat beskrivit om mig finns här på min sida på Utsidan. I övrigt är jag en lugn, lite försiktig, samt vänlig och hjälpsam person med stort intresse för fjäll, friluftsliv, samhälle samt andra personer. Jag har fjällvandrat ganska mycket i Lapplandsfjällen samt en del i Jämtland och Norge också, båda inom och utom lederna samt gått toppturer osv. Tidigare har jag gjort vinterturer med boende i tält men de senaste åren har det blivit skidturer med boende i stuga. De två sista åren har det varit lite väl bekvämt under vinterturerna då jag gått på tur med DNT (fellesturer) mellan i huvudsak betjente hytter (full service). Denna vinter skulle jag vilja ha det lite enklare med självhushåll samt återvända till svenska fjäll, helst norra Lappland.

Om det låter intressant för dig/er så kontakta mig gärna i ett privat meddelande, men tveka inte att fråga om mer här.

Vänligaste fjällhälsningar,
Rickard N.
 
Hej,

Tyvärr måste jag och min tilltänkte skidkamrat ställa in denna tänkta och planerade skidtur pga restriktionerna och följderna av coronaviruset.
Till nästa år (2021) kommer jag att planera för en ny skidtur, troligen i slutet av mars. Det kan bli enligt det ursprungliga förslaget eller kanske någon annan tur. Om någon eller några är intresserade av åka en skidtur tillsammans vore det kul om vi kan höras.

Vänligen,
Rickard N.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...